Reisverslag Venetië

In de mei-vakantie heb ik een dagtripje gemaakt naar het prachtige Venetië. Het lijkt me leuk om hier wat meer over te vertellen en foto’s te laten zien.We verbleven in de mei-vakantie in Istrië (Kroatië), vanuit daar zijn we met de auto naar Venetië gereden. Als je net zoals ik in Istrië verblijft vind ik het een aanrader om met de auto naar Venetië te rijden als je deze mogelijkheid hebt. In tijd scheelde het niet zo veel om met de auto of met de boot te gaan, maar het scheelt wel in prijs. Tevens heb je meer vrijheid als je met de auto in Venetië bent, je hoeft niet constant op de tijd te letten, dit vond ik erg prettig.SAMSUNG CSCWe begonnen bij Canal Grande, het hoofdkanaal van Venetië. Meteen merkte ik dat Venetië heel toeristisch is. Niet alleen aan de vele souvenirwinkeltjes (wat ik niet erg vond 🙂 ) maar ook aan de drukte.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCAan schattige winkeltjes is in Venetië geen gebrek!
SAMSUNG CSC SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC SAMSUNG CSCSmalle steegjes, karakteristieke gebouwen en gezellige eetcafeetjes, prachtig toch?
SAMSUNG CSCEr zijn ook veel winkeltjes waar maskers in alle soorten en maten verkocht worden. Deze maskers staan symbool voor het jaarlijkse carnaval in Venetië.
SAMSUNG CSC SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCIk houd hiervan!
SAMSUNG CSCEn toen kwam ik de Lush ineens tegen in Venetië, super grappig! Naast de Lush was er ook de Sephora, MAC – winkel en verschillende kledingwinkels te vinden naast alle souvenirwinkeltjes.
SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCVerschillende eet-gelegenheden, hoe lekker zien die lekkernijen op de eerste foto eruit? En die pizza’s, die zijn mega-groot! Hier kon je een stuk van kopen.
SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCVerschillende prachtige gebouwen en plekken in Venetië. De gondels natuurlijk, deze waren echter erg duur om in te varen. Voor één uur in een gondel betaalde je €80,-. Ook zie je hierboven het bekende Ponte dei Sospiri, oftewel de brug der zuchten. Als laatste foto zie je de Basiliek van San Marco, dit is een kathedraal dat aan het San Marcoplein ligt.
SAMSUNG CSCStreet-art. Er waren ook levende standbeelden, muzikanten en verschillende schilders.
SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCIk vond Venetië een prachtige plek om te bezoeken. Ik zou er graag nog een keer terug gaan. Wel zou ik dan een periode kiezen waarin het niet zo druk is in Venetië. Zelf heb ik Venetië te voet verkend, dit was goed te doen. Maar als je graag een boottochtje wil maken door Venetië zou ik adviseren om een taxi-boot te pakken. Deze zijn namelijk een stuk goedkoper dan de gondels.

Er waren genoeg leuke, betaalbare eetgelegenheden en aan schattige hotelletjes was er ook geen gebrek. Dus ik zou zeker adviseren om Venetië een keer te bezoeken!

Geef een reactie

