Review: Hema Pretty Lips + Hema Eyeshadow Brush

Deze week review ik twee Hema producten. Een ‘sheer’ lippenstift in een zomerse tint en een dubbelzijdige oogenschaduwkwast. Ik kom niet heel vaak bij de make-up afdeling van de Hema, maar toen ik er laatst een keer was zag dat deze helmaal veranderd was. Ik vond het heel mooi geworden! Een mooie, lichte display met kleurrijke producten. SAMSUNG CSCDit zijn de producten die ik afrekende. De oogschaduwksast ‘Brush & Smudge 256’ en de lippenstift ‘Pretty Lips’ in de kleur ’15 Sea Coral’.SAMSUNG CSCIk wil het als eerst hebben over de dubbelzijdige oogschaduwkwast. Ik vind de kwast mooi vormgegeven, clean met wit, zilver en zwarte bedrukking. Ik betaalde  €3,10 voor deze oogschaduwkast.SAMSUNG CSCHet ene uiteinde van de kwast. Dit is een kwastje met veel haren welke rond afgesneden zijn. Ik wil dit kwastje gaan gebruiken om oogschaduw in mijn arcadeboog aan te brengen. Ik heb hier alleen een ‘fluffy’ blendkwast voor, maar ik was op zoek naar een iets stevigere versie hiervan. De haren van deze kwast zijn erg zacht en de kwast werkt prettig.
SAMSUNG CSC Het andere uiteinde van de kwast. Deze kant is het smudge-kwastje. Het is kwastje met korte, stevige haren. Dit kwastje wil ik gaan gebruiken om oogschaduw onder mijn ogen aan te brengen. Ook deze kant van de kwast heeft zachte haren en werkt goed voor het aanbrengen van oogschaduw onder mijn ogen.SAMSUNG CSCAls tweede product heb ik bij de Hema deze ‘Pretty Lips’ lippenstift gekocht in de kleur 15  ‘Sea Coral’. Althans, ik dacht dat het een lippenstift was, maar thuis zag ik dat er lipgloss op de verpakking staat. Ik vind de huls van dit product erg mooi, een glimmende verpakking in de kleur van het product met witte tekst.  Ik betaalde €4,50 voor dit product. SAMSUNG CSCZo ziet de ‘lippenstift’ eruit.  De naam van dit product vind ik een beetje verwarrend, want naar mijn mening is dit toch echt een lippenstift. Maar goed, ik heb het product gekozen om de prachtige kleur. Een sheer koraalroze kleur. Een echte zomer-tint vind ik het! Deze lippenstift bevat ook spf 15 waardoor het nog dichter bij de ideale zomer lippenstift komt.SAMSUNG CSC Hier zie je de swatch van de lipstick op mijn arm. De lippenstift heeft een mooie glans en heeft meer pigmentatie dan ik verwachtte.SAMSUNG CSCDe lippenstift op mijn lippen. Hef effect is mooi subtiel, ik heb de lippenstift lichtjes aangebracht maar de lippenstift kan ook dekkender aangebracht worden. De lippenstift voelt als boter aan op de lippen. De geur en smaak van de lippenstift vind ik niet zo prettig. Niet heel storend, maar een puntje van kritiek. Mijn lippenstift was even buiten in de zon geweest toen ik deze aan het fotograferen was. Toen ik vervolgens een swatch wilde maken op mijn arm brak er een stukje van de lippenstift af, hij was helemaal gesmolten! Dus ik weet niet of het slim is om deze lippenstift mee te nemen op een warme zomerdag.

Ik ben erg blij met de dubbelzijdige oogschaduwkwast. De haren zijn zacht en de kwast werkt prima. Ook vind ik de verschillende kwastjes aan beide kanten goed gekozen, deze kom je niet in elke drogist tegen. Voor €3,10 vind ik dit een goede oogschaduwkwast. Over de lippenstift ben ik over het algemeen ook tevreden. Ik vind de naam van de lippenstift wat verwarrend en dat de lippenstift snel ‘smelt’ vind ik ook een minpunt. Daartegenover vind ik de kleur van deze lippenstift erg mooi en vind ik het top dat er spf 15 in zit. Ik denk dat ik deze lippenstift toch vaak ga gebruiken omdat het een mooi, subtiel effect geeft en tevens mijn lippen beschermd tegen de zon.

Geef een reactie

