Open when … enveloppen

Mijn beste vriendin is  voor 8 maanden naar Parijs vertrokken. Om die reden wilde ik haar iets origineels meegeven om mee te nemen. Via Pinterest kwam ik op het idee om ‘Open when …’ enveloppen te maken. Dit zijn enveloppen die op een bepaald moment open gemaakt mogen worden. Bijvoorbeeld als je jarig bent of juist als je verdrietig bent. In het artikel van vandaag wil ik laten zien hoe ik de enveloppen heb samengesteld.Zelf heb ik gekozen om 5 enveloppen te maken. Ook heb ik besloten dat ik naast een persoonlijk briefje in elke envelop iets erbij wilde stoppen, daarom heb ik voor wat grotere enveloppen gekozen. Je kan veel variëren met deze enveloppen, voor meer ideeën is er genoeg te vinden op Pinterest en Google.
SAMSUNG CSCOpen when … You need a laugh

De eerste envelop die ik laat zien mag mijn vriendin open maken als ze even wil lachen. Dit leek me wel een leuke envelop, want wie wil nu niet even lachen? In deze envelop heb ik een persoonlijk briefje gestopt en 6 grappige plaatjes.
SAMSUNG CSCOpen when … You are feeling lonely

De tweede envelop die ik laat zien is voor het moment dat mijn vriendin zich eenzaam voelt. Ook in deze envelop zit een persoonlijk briefje. Daarnaast heb ik oude foto van mij en mijn vriendin erbij gestopt en een reepje ‘Tony’s Chocolonely’ bijgevoegd. Want wie knapt er nu niet op van een stukje chocolade? 🙂SAMSUNG CSCOpen when … You can’t sleep

 In deze envelop heb ik spulletjes gestopt voor wanneer mijn vriendin niet kan slapen. Als eerste heb ik in deze envelop 4 zakjes ‘Sleep easy’ thee van Clipper gedaan. Ook heb ik een saaie tekst toegevoegd zodat mijn vriendin wel in slaap moet vallen. Als dat niet helpt heb ik ook een zakje met schaapjes erbij gedaan die ze kan tellen 😉 . En als laatste zit in deze envelop nog een persoonlijk briefje.SAMSUNG CSCOpen when … You are feeling stressed out

In deze envelop heb ik wat dingen gestopt waardoor mijn vriendin kan ontspannen. In deze envelop zit, zoals in elke envelop, een persoonlijk briefje. Ook heb ik een ontspannend en verzachtend masker gestopt. Om nog meer te kunnen ontspannen heb ik een paar yoga-poses voor ontspanning erbij gedaan. Als laatste zit er in deze envelop een stukje bubbeltjesplastic, want iedereen weet dat het laten knappen van bubbeltjesplastic ultieme ontspanning bied. 🙂SAMSUNG CSCOpen when … It’s your last month in PARIS

De laatste envelop die ik laat zien is waarschijnlijk ook de envelop die als laatste open gemaakt wordt. Deze envelop mag mijn vriendin open maken wanneer het haar laatste maand in Parijs is. Hier zit alleen een persoonlijk briefje in. Ik wilde hier een Starbucks cadeaukaart bij doen, maar die waren tijdelijk uitverkocht omdat deze opnieuw ontworpen werden. In de herfstvakantie ga ik op bezoek bij mijn vriendin, ik hoop dat de cadeau kaarten dan weer verkrijgbaar zijn zodat ik deze alsnog bij de envelop kan doen.

Dit waren mijn ‘Open when …’ enveloppen, ik hoop dat je het leuk vond om te zien en dat je misschien inspiratie op hebt gedaan voor als jou vriend/vriendin of familielid voor een langere tijd van huis is.

Geef een reactie

