Review: Lancôme Miracle Cushion foundation

In de review van deze week behandel ik een wat luxer product, namelijk de Miracle Cushion foundation van Lancôme. Dit product is al een tijdje verkrijgbaar, niet zo heel nieuw dus. Toch was ik benieuwd hoe de foundation me zou bevallen, het is toch een andere soort foundation als een reguliere foundation. Vandaag lees je dit in mijn review!SAMSUNG CSCDe cushion-foundations zijn overgewaaid van Azië, daar zijn deze foundations erg populair. Lancôme is de eerste om een cushion-foundation naar Nederland te brengen, well done Lancôme! Ik ben namelijk wel in voor een innovatieve foundation. Hiervoor betaal je dan ook, deze foundation kost, bare yourselves, €42,95. Voor een navul-verpakking betaal je €30,95.

De foundation die het kussentje in de verpakking bevat is een dunne foundation met medium dekking. De foundation is in 6 tinten verkrijgbaar, deze foundation is er ook in donkere tinten, een plus! Ik was bang dat er geen goede kleur voor mij bij de kleurenselectie zou zitten, ik ben namelijk best bleek. Maar de lichtste tint is geschikt voor mij. Deze foundation bevat SPF factor 23, wat ik tevens een pluspunt vind.SAMSUNG CSCAls je het doosje open maakt  zie je zilveren bedrukking op de matte, zwarte binnenkant van het doosje. Hier kan ik echt blij van worden, zo’n mooie details!
SAMSUNG CSCDit is de verpakking van de foundation zelf, een verpakking waar ik minstens zo blij van wordt 🙂 De deksel van de verpakking is van weerspiegelend materiaal gemaakt, en afgewerkt met het roosje van Lancôme. Je ziet er wel snel vingerafdrukken op, maar verder vind ik het een prachtige en praktische verpakking. SAMSUNG CSCAls je de deksel opent zie je een sponsje om de foundation aan te brengen. Deze werkt verrassend prettig. SAMSUNG CSCAls je dan het sponsje verwijderd en het dekseltje opent kom je bij het sponsje waar de foundation in zit.

Hier zie je het effect van de foundation op mijn gezicht. Links zie je mijn gezicht ‘naakt’ en rechts zie je mijn gezicht met de foundation Toen ik de foundation voor het eerst gebruikte was ik een beetje teleurgesteld, de dekking is minder als ik had verwacht. Maar hoe ik vaker ik de foundation gebruikte, hoe enthousiaster ik werd. De foundation geeft een natuurlijk effect, voelt heel licht aan op de huid en bevat tevens SPF 23. Wat ik wel merkte was dat de foundation redelijk snel opging.  Je kan een paar maanden met de foundation doen, wat ik best weinig vind. Lancôme geeft de tip om het kussentje om te draaien als de foundation op begint te raken, de foundation zakt dan naar beneden in het kussentje.

De foundation zelf vind ik top. Dat de foundation zo snel op gaat vind ik wel een groot minpunt. Nu ik alleen nog maar een navulling hoef te kopen die minder duur zijn zou ik deze wel sneller kopen.  Ik zou deze foundation aanraden aan iemand die op zoek is naar een natuurlijk-ogende foundation met middelmatige dekking.

Geef een reactie

