3 x Simpele nail-art

Welkom bij weer een woensdag artikel! Deze week laat ik zien hoe je gemakkelijk zelf 3 nail-arts kan maken.SAMSUNG CSCDe eerste nail-art die ik laat zien maak ik met bovenstaande nagellaken en tool. De linkse nagellak op de foto is de kleur ‘Bottle Service’ van het merk Essie. De rechtse nagellak is van het merk Deborah Lippmann en is de kleur ‘She Drives Me Crazy’, klik hier voor de review. Het hulpmiddel om stipjes te maken vind je hier.SAMSUNG CSCJe begint met het lakken van je nagels in de roze kleur.SAMSUNG CSCDan zet je op elke nagel een stipje op de ‘aanzet’ van je nagel met de groene kleur. Vervolgens lak je een top coat over je nagels heen en klaar is de eerste nail-art! Super simpel om te doen en het geeft een speels, zomers effect. Je zou deze nail art ook in andere kleuren kunnen maken. Zwart en wit lijkt me ook erg mooi en minimalistisch.SAMSUNG CSCDit zijn de benodigdheden voor de tweede nail-art. Ik gebruik een ‘zachte’ blauwe kleur van The Body Shop. De kleur heet ‘Got The Blues’. Daarnaast zie je een matterende topcoat, deze ziet er niet zo fris uit, maar hij werkt prima :). Bovenin ligt papieren plakband, dit plakband is erg makkelijk voor deze nail-art, maar je kunt ook gewone plakband gebruiken.SAMSUNG CSCEerst lak je jouw nagels in de blauwe kleur.SAMSUNG CSCDan plak je elke nagel schuin af met het plakband. Zorg wel dat je nagels helemaal droog zijn voordat je er plakband op plakt! Dan lak je het overgebleven deel van je nagel met de matterende topcoat.SAMSUNG CSC20150315_180633_bb9Wacht weer totdat de topcoat helemaal droog is en haal dan voorzichtig de plakband van je nagels af. Lak je nagels niet met een gewone topcoat want dan verdwijnt het matte effect natuurlijk. Ik heb deze nail-art ook een keer met rode nagellak gedaan, de foto daarvan heb ik hierboven bij gezet. Je kan deze nail-art ook omgekeert doen, dus je nagels lakken met een matte nagellak, afplakken en lakken met een glanzende topcoat.
SAMSUNG CSCVoor de laatste nail-art heb je bovenstaande spullen nodig. Een bakje, plakband, tandenstokers/satéprikkers en 4 kleuren nagellak. De kleuren die ik heb gebruikt van links naar rechts; Revlon – 375 Passion Fruit, Biocura Beauty – 18, Catrice – 090 Karl Says Très Chic en NYC – 100 Williamsburg Vintage.SAMSUNG CSCJe begint met het lakken van je nagels in een kleur naar jouw keuze. Ik heb gekozen voor de op één na donkerste kleur. Als je nagels helemaal droog zijn plak je de huid rondom je nagel helemaal af. Ik heb hiervoor gewone plakband gebruikt, dat werkt makkelijker dan papieren plakband.SAMSUNG CSCVul het schaaltje met wat water en laat een paar druppels nagellak op elkaar in het water vallen. Hierboven heb ik dat rechts gedaan, ik ben begonnen met de donkerste paarse kleur, toen de lichte roze kleur en tot slot een druppeltje van de witte kleur. Dan pak je jouw tandenstoker/satéprikker en swirl je de kleuren voorzichtig door elkaar. Dan krijg je het effect dat je links in het bakje ziet. Vervolgens haal je je nagel door een mooi stukje nagellak in het water. Dit doe je bij elke nagel.SAMSUNG CSC
 Wacht totdat je nagels droog zijn en haal vervolgens de plakband voorzichtig los. Maak je kunstwerkjes af door er een topcoat overheen te lakken. Je kent deze techniek vast al, van nagellak op water en dan je nagel erin dippen. Ik had het nog nooit geprobeerd, maar het is absoluut niet moeilijk en ik vind het effect dat je krijgt erg mooi. Zeker een aanrader om een keer te proberen!

Geef een reactie

