Reisverslag Gent + kleine shoplog

Pasgeleden ben ik een dagje naar Gent geweest, daar werd ik positief verrast door deze stad. Ik vertel je graag wat meer over mijn ervaring in Gent en daarnaast laat ik je wat spulletjes zien die ik in Gent heb gekocht.

Reisverslag

Als eerste ga ik mijn ervaring vertellen de stad Gent. We hadden de dag van te voren pas besloten dat we naar Gent zouden gaan, dus ik had niets opgezocht/voorbereid. Ik wist niet zo goed wat ik me bij de stad voor moest stellen, dus ik ging open-minded naar Gent toe.SAMSUNG CSCHier zie je het vrijdagplein. Onder dit plein hadden we onze auto geparkeerd. Dit was erg gemakkelijk, vanaf het vrijdagplein was het namelijk maar 5 min. lopen naar het centrum. Aan dit plein zaten leuke cafeetjes en winkeltjes (de Di drogist waar ik het in de shoplog over heb zit ook aan dit plein gevestigd). Vervolgens liepen we door de winkelstraat naar het centrum. In de winkelstraat zaten erg leuke winkels, waaronder ook de Primark, Lush en L’occitane. SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCDe gebouwen in het centrum vond ik erg mooi. Ook waren er verschillende chocolatiers en plekken waar je luikse wafels kon kopen, hmm! We liepen via de Korenmarkt naar de Sint-Niklaaskerk, waar we een kijkje in namen.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCHierboven zie je een paar foto’s van de prachtige Sint-Niklaaskerk.SAMSUNG CSCToen we uit de kerk kwamen liepen we nog wat rond. We zagen regelmatig paarden met wagens langs komen, erg grappig! Hier kan je als toerist een ritje in maken. Ook reden er veel trams in de stad rond.SAMSUNG CSCNog een prachtige kerk, dit is de Sint-Baafskathedraal.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCNog meer mooie gebouwen.SAMSUNG CSCDit schattige winkeltje kwamen we ook tegen. Het heet Belgian Treasures. Hier kocht ik een magneetje, want ik ben zo’n duf persoon die van elke plek waar ik kom een magneetje koop :). SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCOp de onderste foto zie je een kraampje waar ze Gentse Neusjes verkochten, een typisch Gents snoepje.

Er valt nog veel meer te zien in Gent, musea, burchten en andere mooie plekken. Het deel dat ik van Gent heb gezien vond ik erg mooi. Het viel me vooral op dat er veel oude gebouwen in Gent waren, de gevels van de winkels en ook grote burchten en kerken. Daarnaast vond ik de sfeer heel prettig, Gent is zeker een aanrader voor zowel een dagtripje als een weekendje weg!

Shoplog

Dan is het nu tijd voor de kleine shoplog.  De eerste winkel die we tegen kwamen was de Primark, daar wilde we wel even naartoe. De kleding viel me een beetje tegen, wel heb ik een paar andere items gekocht.

Als eerste kocht ik dit schattige toilettasje. Ik vind het een mooie maat. Ook vond ik het patroontje op het toilettasje erg schattig, met roze ballonnetjes. De binnenkant is, zoals je op de foto kunt zien, bijpassend roze met een klein vakje met ritsje. Op het kaartje stond dat deze toilettas €5,- kostte, maar eenmaal bij de kassa rekende ik €2,50 af. SAMSUNG CSCHet volgende product dat ik bij de Primakr kocht waren deze cleansing wipes voor je gezicht. Ik wil deze doekjes gaan gebruiken voor het verwijderen van swatches.  Deze doekjes bevatten argan olie en zijn bedoeld voor de droge huid. Ik kocht deze twin pack met 25 doekjes per verpakking voor €1,50.SAMSUNG CSCToen liep ik de winkel Holland & Barrett binnen. Ik kende deze winkel niet, hij deed me denken aan De Tuinen, maar dan iets exclusiever. Na wat research ben er nu achter dat de Tuinen onderdeel is van Holland & Barret en dat Holland & Barrett van origine een bedrijf is uit Groot Brittannië. Hier kocht ik deze gezichtscrème. Deze is jammer genoeg niet bij De Tuinen te verkrijgen, het merk zelf wel, maar deze crème niet. Deze crème is wel online verkrijgbaar, onder andere hier. Ik betaalde €16,09 voor deze crème. Ik ga zeker een review schrijven over deze crème, ik ben erg benieuwd of hij werkelijk doet wat hij belooft.SAMSUNG CSCVervolgens wandelde ik & Other Stories binnen. Toen ik deze winkel zag sprong ik zo ongeveer een gat in de lucht, haha. Ik heb veel gelezen over de beauty-producten in deze winkel, maar ik was zelf nog nooit in  een & Other Stories filiaal geweest. Deze winkel zit ook in Nederland, namelijk in Amsterdam. & Other Stories is het luxe label van H&M. Deze blush nam ik uiteindelijk mee. Ook van dit product kun je een uitgebreide review verwachten. Ik betaalde €12,- voor deze blush.SAMSUNG CSCHet laatste product dat ik kocht was deze kwast van Real Techniques. Deze kostte € 14,-. Ik heb al een paar kwasten van dit merk in mijn bezit en ik vind ze erg prettig werken. Ik ben al eventjes opzoek naar een stippling kwast, maar een betaalbare stippling kwast is moeilijk te vinden. In & Other Stories hadden ze ook een stippling kwast, maar ik was niet overtuigd van de kwaliteit van die kwast.

Uiteindelijk kwam ik deze kwast tegen in een winkel die Di heet. Di was een drogisterij met grote make-up schappen. Ze hadden ook de merken The Balm en Physicians Formula. Jammer genoeg vond ik de productenselectie van Psysicians Formula tegenvallen (het was maar een klein schap) en waren de producten van The Balm veelal op. Er lag nog een doosje van de prachtige Cindy-Lou Manizer. Maar toen ik dit doosje wilde kopen bleek hij leeg te zijn 😦 .

Desalniettemin heb ik goed geshopt in Gent, er waren genoeg leuke winkels om binnen te lopen. Als shopstad zou ik Gent ook zeker aanraden.

Geef een reactie

