DIY Leaf schaaltje

Voor vandaag heb ik een DIY – project in petto! Namelijk hoe je zelf deze schaaltjes in de vorm van bladeren kan maken. Benodigdheden:

  • Klei
  • Bladeren van bomen/struiken enz.
  • Schaartje
  • Schaaltjes
  • Deegroller
  • Evt. verf en een kwastje

SAMSUNG CSCDit zijn de blaadjes die ik ga gebruiken. Bijpassende bij de bladeren heb ik schaaltjes uitgekozen waarin je de ronde vorm van een schaaltje gaat creëren.SAMSUNG CSCJe begint met het uitrollen van de klei met een deegroller. Als de klei de goede oppervlakte en dikte heeft leg je jouw blad op de klei. Duw het blad (vooral de nerven) goed in de klei zodat er een duidelijke afdruk in de klei komt te staan. Dit werkt het beste als je een blad gebruikt met dikke nerven. SAMSUNG CSCVervolgens ga je de klei in de vorm van het blad knippen. Ik heb dit met een klein schaartje gedaan zodat ik de kartelrand van het blad goed kon uitknippen.

Verwijder dan voorzichtig het blad.

SAMSUNG CSCLeg dan jouw blad van klei in het door jou gekozen schaaltje. Zorg er wel voor dat je schaaltje hittebestendig is als je klei in de oven moet harden. Laat het blad volledig harden voordat je het uit de vorm haalt. En als jouw klei in de oven is geweest, laat hem dan volledig afkoelen. SAMSUNG CSCEn dit zijn mijn bladeren nadat ze gehard zijn. Ik vind de middelste het mooiste geworden, omdat de nerven daarop het beste zichtbaar zijn. Voor de middelste heb ik een blad van een hortensia struik gebruikt. SAMSUNG CSCZo kun je de schaaltjes gebruiken. Deze schaaltjes vind ik erg leuk om kleine dingetjes in te leggen zoals kleingeld, sleutelbos of sieraden.

Maar je kan ook nog wat extra’s toevoegen aan de schaaltjes door ze te schilderen.SAMSUNG CSCZelf heb ik met gouden verf de nerven en rand van de bladeren goud geschilderd. Zo zien de schaaltjes er net wat meer glamoureus uit. Zelf vind ik de buitenste twee schaaltjes het beste gelukt.

Geef een reactie

