Review: DO2 natuurlijke deodorant

Vandaag review ik een deodorant, namelijk de natuurlijke deodorant van het merk DO2. Ik ben al even benieuwd naar dit product, het ziet er namelijk interessant uit en het is 100% natuurlijk. Eindelijk nam ik deze deodorant mee en in dit artikel deel ik mijn mening met je!SAMSUNG CSCDit is de deodorant in de verpakking. De DOcrystal spray bevat mineralen, hierbij voeg je zelf water toe. Daardoor lossen de mineralen op en kun je ze op je huid sprayen. Deze mineralen werken tegen bacteriën die zweetlucht veroorzaken. Voor dit product betaalde ik €7,69. Op de verpakking staan een heleboel beloftes en informatie. Op de verpakking staat onder andere:

  • Huid- en milieuvriendelijk
  • Parfumvrij en effectief
  • 10 x bij te vullen
  • 100% natuurlijk

SAMSUNG CSCDe ingrediënten, of beter gezegd: het ingrediënt van de deodorant. De deodorant bevat alleen aluinkristal en je voegt zelf water toe. Toen ik dit zag, werd ik erg blij! In de meeste deodoranten zitten vaak onnodige en/of rare ingrediënten die je huid kunnen irriteren.
SAMSUNG CSCDe achterkant van de verpakking met nog meer informatie. De belangrijkste informatie die hier op staat:

  • Werkt minimaal 24 uur
  • Verkleurd kleding niet
  • Niet op dieren getest
  • Kan ook op handen, voeten en intieme zone gebruikt worden
  • werkt ook bij schimmelinfecties (dit vind ik een beetje raar voor een deodorant)
  • Voor gebruik schudden
  • Pompmechanisme kan verstopt raken door kristallen, in dat geval pomp met warm water doorspoelen

Een deodorant die een hoop belooft, dus. Op de site van Kruidvat staat ook dat deze deodorant zou helpen bij het helen van lichte wondjes. De deodorant kan je bijvullen totdat de kristallen helemaal zijn opgelost.SAMSUNG CSCDe kristallen van dichtbij.

Ik heb deze deodorant nu even in gebruik (alleen onder mijn oksels, voor de duidelijkheid 😉 ) en ik vind het helemaal niks. Ten eerste krijg ik natte plekken onder mijn oksels na het aanbrengen. Maar wat ik het vervelendst vind is dat het pompmechanisme erg. vaak. verstopt komt te zitten. Het is gewoon niet praktisch om elke ochtend dat pompje door te moeten spoelen voordat je hem kan gebruiken.  Zijn werk doet hij verder wel goed, niks uitzonderlijks. Ik zou deze deodorant niet aanraden omdat hij niet prettig in gebruik is.

9 gedachtes over “Review: DO2 natuurlijke deodorant

      1. Het schijnt ook als deostick te koop te zijn, misschien gaat dat beter. Ben benieuwd want ik heb net de spray gekocht 🤔

        Liked by 1 persoon

  1. Ik woon in de tropen en mij bevalt het produkt prima. Had in het begin ook dat het pompje af en toe verstek liet gaan maar ontdekte dat je ervoor moet zorgen dat er voldoende water in het flesje zit. Het slangetje komt niet tot onderin!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

