Boekrecensie: Somerset

Vandaag vertel ik je over een roman die ik al een tijdje geleden heb gelezen. Namelijk het boek Somerset, geschreven door Leila Meackham. De schrijfster van de welbekende boeken Rozen en Korenblauw.

Hier zie je de voor- en achterkant van Somerset. De tekst op de achterkant luidt:

Het is 1835, en Silas Toliver, Jessica Wyndham en Jeremy Warwick verruilen de plantages van hun ouders voor Texas om daar hun geluk te beproeven. Tegen de achtergrond van de Amerikaanse Burgeroorlog en de dreiging van de Eerste Wereldoorlog smeden drie pioniers hun eigen toekomst, en die van de generaties na hen.

Toen ik deze tekst las ik werd ik nieuwsgierig naar dit boek. Het is een vrij beknopte beschrijving voor een boek van 606 pagina’s. Ik was benieuwd welke wendingen dit verhaal zou gaan nemen. Verder vond ik de vormgeving van het boek erg mooi gedaan met alle witte bloemen.SAMSUNG CSCHier zie je de flap aan de binnenkant van het boek. Ik vind het erg leuk dat bovenaan het verhaal staat hoe dit boek tot stand is gekomen. Het is dus het verhaal wat voorafgaat aan het boek Rozen, het debuutboek van Leila Meacham. SAMSUNG CSCDe stamboom van de familie’s die in het verhaal voorkomen. Deze staan op de eerste pagina’s van het boek. In het begin zegt je het nog niet zo veel maar hoe verder je in het verhaal komt is dit erg leuk om te zien.

Ik vond dit boek erg leuk om te lezen. Het is makkelijk om weg te lezen en hoe verder je in het verhaal komt, hoe nieuwsgieriger je wordt hoe het verhaal zich gaat vorderen. Ik heb regelmatig een kreetje geslagen van verbazing tijdens het lezen van dit verhaal, haha 🙂 Het is een ideaal boek om tijdens je vakantie te lezen, als je lekker veel tijd hebt. Ik zou dit boek aanraden aan iemand die net zoals ik erg van roman’s houdt.

Somerset is onder andere via Bol.com te koop voor €22,50.

Een gedachte over “Boekrecensie: Somerset