Reisverslag Hamburg

Deze zomervakantie boekte we een verrassings city-trip en onze bestemming werd Hamburg! Zelf had ik nog nooit aan deze stad gedacht bij een city-trip, Hamburg heeft me op een positieve manier verrast. Vandaag laat ik foto’s zien van Hamburg en vertel ik mijn ervaring over onze 3-daagse reis.SAMSUNG CSCEenmaal aangekomen op de luchthaven van Hamburg werden we vriendelijk verwelkomt ūüôā Vanuit daar maakte we gebruik van het¬†openbaar vervoer (S bahn) om naar het centraal station te reizen.SAMSUNG CSCVanaf het centraal station was het 10 min. lopen naar het hotel waar wij verbleven: hotel Mercedes. Dit is een simpel, maar goed hotel. Onze kamer was schoon en het ontbijt was ook prima. Als je luxe zoekt in een hotel is dit niets voor jou, het was een vrij basic hotel.SAMSUNG CSCEn toen was het tijd om wat te gaan eten, het was ondertussen al avond. ¬†We besloten om eens wat anders te doen en bij een Syrisch restaurant te gaan eten.¬†¬†Ik nam het bovenstaand gerecht, een vegetarisch gerecht met courgette, munt, granaatappel, paprika en amandelen. Dit was erg lekker!SAMSUNG CSCNadat we hadden gegeten zijn we even door de winkelstraat gelopen. Check dit make-up schap van Essence! Hier hadden ze 1+1 gratis actie op alle make-up, vandaar. Ik heb geen foto’s van de winkelstraat zelf, maar het was een mooie winkelstraat met leuke winkels, een goede winkelplek ūüôāSAMSUNG CSCVervolgens liepen we langs het stadhuis, een prachtig gebouw! Van binnen schijnt het Rathaus er ook erg mooi uit te zien, daar kun je een rondleiding krijgen. Dat had ik graag gedaan, maar helaas hadden we daar niet zo veel tijd voor. Als je links langs het Rathaus af liep was daar ook een restaurant helemaal in stijl, heel mooi! Dat restaurant was ook nog redelijk geprijsd, dat is ook zeker een aanrader.SAMSUNG CSC SAMSUNG CSC SAMSUNG CSCWat mooie plekken waar we langs liepen. Op de onderste foto zie je de bordjes die we regelmatig tegen kwamen. Deze wijzen de weg naar de belangrijkste bezienswaardigheden, erg handig!SAMSUNG CSC SAMSUNG CSCDe prachtige¬†Sint-Michielskerk. Deze kerk heeft een toren van 132 meter hoog, daar wilden we graag inklimmen. Want vanaf de toren zou je een prachtig uitzicht hebben over Hamburg. De kerk zou van binnen ook erg mooi moeten zijn, maar deze was dicht omdat het al later op de dag was.SAMSUNG CSCDe gigantische bel die je tegen komt terwijl je omhoog klimt in de toren.SAMSUNG CSC SAMSUNG CSCEn onze beloning voor het beklimmen van de hoge toren (er was overigens ook een lift). Een prachtig uitzicht over Hamburg!SAMSUNG CSCTijdens ons verblijf was het kermis op de Hamburger Dom, daar moesten we natuurlijk even een kijkje nemen!SAMSUNG CSC SAMSUNG CSC SAMSUNG CSC SAMSUNG CSC SAMSUNG CSCDe kermis was groot en er was veel te doen. Al weet ik niet of er meer eetgelegenheden of attracties waren. Want er werd ook ontzettend veel gegeten en gedronken. Biergarten, worst, aardappelen, suikerspinnen, popcorn, oliebollen, cr√™pes, snoepkramen en een kraampje met augurken. Dat laatste verbaasde me een beetje, haha.SAMSUNG CSCDag twee hebben we gebruik gemaakt van de Hamburger Cart. Hiermee kun je onbeperkt rijzen in de binnenstad van Hamburg zowel met bus, ondergrondse als boot.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSC SAMSUNG CSCWe stapten uit op de halte Landungsbr√ľcken en liepen langs de vismarkt. Hier wordt ondertussen meer verkocht dan alleen vis, het was een gezellige, drukke plek. Vanuit de markt liepen we naar Landungsbr√ľcken Br√ľcke 3, hier vertrokken de veerboten die bij het openbaar vervoer hoorden. Hiermee hebben we een rondje gemaakt. Ik vond het erg leuk, vanaf de veerboot kon je de haven goed zien.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCOnze volgende stop was het Hamurger Kunsthalle. Helaas was het oudere gedeelte van dit museum gesloten, desondanks was het een groot museum. Hierboven zie je verschillende schilderijen die in het museum hingen. Als je ook naar dit museum gaat zou ik je aanraden om even een gebakje te gaan eten in het caf√©/restaurant dat erbij zit. Hier hebben ze echt heerlijk gebak en veel keuze!SAMSUNG CSCVervolgens rustte we even uit bij het Auő≤enalster, het grote meer dat zich midden in de stad bevindt. Een tip is om aan dit meer te picknicken, helaas hadden wij toen net een heerlijk gebakje op, anders hadden wij dit gedaan.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC SAMSUNG CSC SAMSUNG CSCNa onze korte pauze bij de¬†Auő≤enalster vervolgde we onze weg naar de wijk¬†¬†Speicherstadt. Dit is een wijk waar alleen maar pakhuizen staan, direct aan de rivierbedding van de Elbe (dit is de grote rivier die door de stad loopt). Het gebouw dat op de eerste foto in het midden, tussen het water staat zijn we binnengegaan. Dit is een restaurantje met een schattig theewinkeltje, deze zie je op de onderste foto.SAMSUNG CSCEn toen was het weer tijd om wat te gaan eten. Eigenlijk wilde we een hamburger gaan eten :), maar we konden geen plek vinden waar dit kon. Het was zondagavond en al veel restaurants waren dicht. Dus besloten we in een typisch Duits restaurant te gaan eten. Ik had 2 gepofte aardappelen, wat erg vullend was! Eigenlijk wilden nog even de winkelstraat doorlopen, maar de winkels waren op dat tijdstip ook gesloten. Toen besloten we iets anders te doen.SAMSUNG CSCNamelijk naar het Hardrock-caf√© te gaan. Deze waren we ’s ochtends tegen gekomen toen we naar de vismarkt gingen. Eerlijk gezegd vind ik het Hardrock-caf√© niet heel speciaal, maar mijn zus vond het erg leuk om het te bezoeken.SAMSUNG CSCDaarna zijn we terug naar ons hotel gegaan. De volgende dag kwamen we deze duiven tegen. Dit hadden we al vaker gezien, ze gooien dan voer bij een perkje met een boom en dan komen er veel duiven op af.

De laatste wilde we eigenlijk naar het Chocoversum. Daar wilde we (vooral ik ūüôā ) een rondleiding volgen, tijdens die rondleiding mocht je een eigen chocoladereep maken. Maar helaas zouden we dan onze vlucht niet halen. In plaats daarvan wilde we nu even naar de winkelstraat, maar de winkels gingen pas later open omdat het maandag was. Dus ¬†hadden we 30 min in de H&M door kunnen brengen. Daarna zijn we meteen naar het vliegveld gedaan. De laatste dag viel een beetje tegen, maar de andere 2 dagen hebben we aardig opgevuld.

Hamburg heeft me verrast, ik had niet verwacht dat er zo veel te doen zou zijn. Er waren veel musea, prachtige kathedralen en mooie winkelstraten. Wil je een city-trip maken naar een niet alledaagse bestemming? Hamburg is the way to go!