Review: MUA Metallic Eye Palette + Gosh Forever Eye Shadow

Vandaag review ik twee producten waarmee je een glowy ooglook kan maken. Ten eerste het Metallic Eye Palette van MUA. Ook laat ik vandaag een oogschaduw in stickvorm zien, namelijk de Gosh Forever Eye Shadow. SAMSUNG CSCIk begin met het oogschaduwpalette van MUA. Om precies te zijn: het Metallic Eye Palette in de kleur Alchemy. Hier betaalde ik €6,- voor. Ik gruwel een beetje van het woord metallic, ik denk bij metallic make-up meteen aan de eighties, met ontploft haar en aerobics-kleding. Ehm, dat is dus niet helemaal mijn ding. Maar tegenwoordig is metallic weer helemaal terug en kan dit ook zonder big hair en strakke leggings gedragen worden.SAMSUNG CSCIk vind de tinten in het palette erg mooi. Toen ik dit palette zag dacht ik meteen aan glowy, sunkissed ooglook. klik hier voor de andere kleuren van dit palette. Ik vind de andere kleuren van dit palette ook erg mooi, ik kon moeilijk kiezen. de oogschaduwbasis vind ik een beetje overbodig, ik gebruik liever mijn eigen oogschaduwbasis.SAMSUNG CSCHier zie je de swatches van de oogschaduws. De oogschaduws zijn werkelijk boterzacht! Dit voelt erg prettig aan op de ogen. De pigmentatie vind ik niet heel indrukwekkend. Op de swatch zien ze er erg gepigmenteerd uit, maar eenmaal op de ogen aangebracht viel dit een beetje tegen. Ik zou aanraden om er een andere oogschaduw of oogschaduwbasis met kleur onder te gebruiken.

En de ooglook die ik heb gecreëerd. Ik heb een taupe oogschaduwbasis gebruikt, vervolgens de middelste oogschaduw aangebracht over het bewegend ooglid en in de arcadeboog heb ik de rechtse oogschaduw aangebracht. Om de look wat meer diepte te geven heb ik een klein beetje matte bruine tint aangebracht in de arcadeboog. Oh ja, en ik heb een rommelig lijntje gezet met een donkerbruin oogpotlood op mijn wimperrand.SAMSUNG CSCEn dan het tweede product waarmee je een glowy ooglook kunt creëren. De Forever eye shadow in de kleur 01 Silver. Dit product van Gosh is een metallic eye shadow stick, oftewel een oogschaduw in de vorm van een potlood. Hier betaalde ik €9,79 voor. Volgens Gosh zou dit product makkelijk aan te brengen en te blenden zijn. Ook zou deze stick pure kleur af moeten geven en longlasting zijn.SAMSUNG CSCHier zie je de kleur van het podlood, een glanzende, beige-taupe tint. Ik vind de kleur een beetje lastig te omschrijven. De andere kleuren van deze sticks zijn ook erg mooi. Klik hier voor de review van By Aranka, hier zie je alle verkrijgbare tinten geswatched.SAMSUNG CSCDit is de swatch van mijn kleur, een draagbare tint. Met één veeg kwam deze hoeveelheid pigment van de stick af, wauw! Toen ik deze veeg wilde blenden verdween hij wel al snel. Dus niet te veel blenden!


En dit is de ooglook die ik ermee heb gemaakt. Ik heb een taupe basis gebruikt, toen heb ik op mijn bewegend ooglid de stick van Gosh aangebracht en een matte donker-bruin tint in de arcadeboog. Oh, en de witte tint uit het palette van MUA op de binnenste ooghoek en Maybelinne Master Precise eyeliner op de wimperrand. Ik had nog nooit met een eye shadow stick gewerkt, maar dit ging erg gemakkelijk. Zoals ik al zei moet je niet te veel blenden, want dan verdwijnt het effect al snel.

Ik vind het palette van MUA een leuk palette. Ik kan niet zeggen dat ik er super enthousiast over ben, maar ik vind er ook niks mis mee. Het enige minpunt vind ik dat de oogschaduwbasis een beetje overbodig is, voor mij althans. Daartegenover ben ik wel super enthousiast over de eyeshadow stick van Gosh! Het werkt prettig, geeft een mooi effect en het blijft echt op zijn plek zitten, de hele dag lang. Gosh is mijn hart aan het veroveren, eerste deze prachtige lipstick en nu deze eyeshadow stick. Ik snap niet waarom ik deze sticks  niet vaker heb gezien op blogs, want het zijn echte pareltjes!

Geef een reactie

