Review: MAC Studio Fix Fluid + MAC Pro Longwear Concealer

Met mijn lichte huid en moeilijke ondertoon is het lastig om de juiste kleur foundation te vinden. Ik heb al talloze foundations geprobeerd, maar ik had dé perfecte foundation nog niet gevonden. Vandaag lees je in deze review of ik dé perfecte foundation heb gevonden met bijpassende concealer.SAMSUNG CSCDit zijn de producten die ik kocht. Voor de foundation betaalde ik €31,-, de concealer kost €18,-. En dan het pompje, ik vind het onzin dat je hier voor moet betalen. Je koopt al een dure foundation en dan moet je ook nog een pompje erbij kopen. Terwijl er een andere (goedkopere!) foundation is van MAC die wel een pompje bevat waar je niet voor bij hoeft te betalen. Het losse pompje kost €5,-. Het pompje is overigens wel herbruikbaar.

Dit is de foundation. De MAC Studio Fix Fluid in de lichtste kleur: NC15. Ik heb één keer eerder een foundation van MAC geprobeerd, namelijk de Mineralize Moisture Foundation. Ik vond deze prettig werken, alleen zocht ik iets met wat meer dekking. Dus koos ik, op aanraden van de make-up artist, deze keer de Studio Fix Fluid. Deze foundation zou een matte finish en een aanpasbare dekking geven. Ook bevat deze foundation SPF 15, wat ik erg prettig vind. Ook is de foundation olievrij.SAMSUNG CSCDe ingrediëntenlijst van de foundation.


En dan de concealer: Pro Longwear Concealer in dezelfde kleur als de foundation (NC15). Ik had veel goeds gehoord over deze concealer dus ik besloot om deze concealer te proberen. Ik vind het een prettig idee dat de concealer dezelfde kleur heeft als de foundation. Want, zoals ik al zei, heb ik nogal een lichte huid dus bij mij valt een verschil in ondertoon snel op. Ook dit product zou een matte finish geven en een gemiddelde tot hoge dekking bieden. SAMSUNG CSCDe ingrediënten van de concealer.
SAMSUNG CSCHier zie je de producten op mijn hand. Boven de foundation, onder de concealer. Zoals je kunt zien zit er wel degelijk verschil in kleur. De foundation is wat meer oranje dan de concealer. Dit vind ik wel jammer, ik had verwacht precies dezelfde kleur te krijgen.

Ik swatchte de foundation en concealer ook op mijn arm. Bij de rechtse foto heb ik de producten een beetje in mijn huid geblend. Hier zie je ook dat het kleurenverschil geblend minder is dan op de vorige swatch.

De foundation en concealer dekken goed en de kleuren matchen met mijn huidskleur. Ook vind ik de finish mooi. Het kleurverschil van de concealer en foundation is eenmaal aangebracht niet te zien met het blote oog. De geur van beide producten vind ik een minpunt, ze ruiken erg chemisch. Ook vind ik het een minpunt dat je bij de foundation niet kunt zien of hij bijna op is. Dit zijn echter kleine minpunten en mijn algemene mening over deze producten is positief. Ik denk dat deze producten staples gaan worden in mijn make-up la.

Geef een reactie

