Boekrecensie: On Top

Toen ik begon met bloggen kocht ik dit boek. Het zou namelijk het handboek zijn voor online succes. Ik was erg benieuwd welke tips erin zouden staan. On Top is geschreven door Anna Nooshin, een bekende fashion-blogger.SAMSUNG CSCDe vormgeving van het boek vind ik erg mooi gedaan! Ik kende Anna nog niet toen ik dit boek kocht, ik heb puur op de vormgeving en beschrijving dit boek gekocht. Ook staat er op de voorkant van het boek: ”Jouw handboek voor online succes”. Daardoor werd ik nieuwsgierig en kocht ik het.SAMSUNG CSCDit is de achterkant van het boek. Hier staat de beschrijving van het boek met een paar citaten. Het boek bevat 222 pagina’s en is een hardcover.SAMSUNG CSCDit vond ik erg leuk gedaan:  op de eerste pagina staat ”Voor jou”.

Het boek begint heel persoonlijk met verhalen van Anna, eigenlijk is het hele boek heel persoonlijk. Ze verteld onder andere over haar jeugd, de banen die ze heeft gehad en de reizen die ze heeft gemaakt. Een groot deel van het boek gaat dus over Anna zelf. Pas later kom je bij het gedeelte over haar online ervaringen.SAMSUNG CSCEen pagina uit On Top. Weer een mooie, minimalistische vormgeving. Er staan wel veel selfie’s in dit boek, haha. Dat viel me op! De reden dat ik dit boek kocht was, zoals ik al zei, om tips te krijgen over online succes. In dat opzicht heeft het boek me teleurgesteld. Anna verteld vooral haar eigen ervaringen, en deze vond ik niet heel vernieuwend. Naar mijn mening was het gedeelte met tips voor bloggen best klein. De titel ”Jouw handboek voor online succes” vind ik dan ook misleidend, dat is het naar mijn mening niet.SAMSUNG CSCWat het wel is, is een ontzettend vermakend boek. Ik vond het geweldig om te lezen over Anna en haar leven. De reizen die ze heeft gemaakt en stappen die ze heeft ondernomen met bijpassende foto’s. Als je een boek zoekt waarbij je een kijkje achter de schermen neemt van een blogger is dit een boek voor jou. Als je een boek zoekt waar je praktische tips krijgt over bloggen zou ik dit boek overslaan.

On Top is onder andere via Bol.com verkrijgbaar voor €20,-.

2 gedachtes over “Boekrecensie: On Top