Review: YSL Rouge Volupté shine lipstick + Volupté tint-in-oil

Vandaag laat ik twee lip-producten zien van een high-end merk. Namelijk de YSL Rouge Volupté shine lipstick en de Volupté tint-in-oil. Beide lipproducten gebruik ik nu al een tijdje en vandaag deel ik mijn mening met je!

Yves Saint Laurent Rouge Volupté lipstick

SAMSUNG CSCHet eerste product waar ik het over wil hebben is de welbekende Volupté lipstick van YSL. Mijn lipstick is in de kleur 8 – Pink In Confidence, een mooie every-day roze kleur. De lipstick kost €31,73.SAMSUNG CSCDit is hem dan. Ik vind de verpakking echt prachtig. Normaal gesproken houd ik niet zo van goud, maar bij deze lipstick vind ik het juist wel leuk. De verpakking voelt luxe aan en sluit goed. Het roze detail in de kleur van de lipstick vind ik ook erg leuk. Handig als je meerdere lipsticks van YSL hebt. Volgens Yves Saint Laurent zouden de lipsticks uit de Rouge Volupté Shine-reeks een zachte, smeltende textuur hebben en transparante kleur aan de lippen geven.SAMSUNG CSCEn hier zie je de lipstick zelf. De lipstick ziet er best donker uit, hij valt wat lichter uit op de lippen. SAMSUNG CSCTijd voor de swatch! Hier komt de kleur goed tot zijn recht. Ik vind het een your-lips-but-better kleur met een prachtige glans. Ik houd niet van erg glanzende lipsticks, maar deze glans ziet er natuurlijk uit op de lippen.SAMSUNG CSCMijn ‘naakte’ lippen.SAMSUNG CSCEn mijn lippen met de YSL Rouge Volupté shine lipstick in de kleur 8 – Pink In Confidence. Ik vind het effect erg mooi natuurlijk. Ik vind deze lipstick echt perfect voor elke dag, je kunt hem zowel dragen bij een heftige ooglook als bij een natuurlijk look. Ik heb deze lipstick zo veel gedragen dat mijn eerste inmiddels op is! Ja, op! Dit is de eerste keer dat ik een lipstick op maak, dus dat wil wel wat zeggen.

Yves Saint Laurent Volupté Tint-In-Oil

Het tweede product waar ik het over wil hebben: de lipolie van Yves Saint Laurent. Op de foto’s hierboven zie je de verpakking. Het mooie, gouden doosje met daarin een zilveren huls met roze detail. Net zoals bij de lipstick vind ik de verpakking erg mooi. De verpakking van de lipolie voelt wat lichter aan als die van de lipstick.  Mijn tint-in-oil is in de kleur 6 – Peach Me Love. Voor deze lipolie betaalde ik €31,95.20150322_163307Het eerste wat me op viel tijdens het gebruik van de tint-in-oil was de aparte applicator. Deze is lastig te omschrijven, maar hierboven op de foto is de applicator duidelijk in beeld. Deze applicator werkt echter heel prettig. Volgens YSL zou deze tint-in-oil zowel verzorging als kleur bieden.20150322_165933Hier zie je de swatch van de tint-in-oil op mijn arm. De olie voelt inderdaad erg verzorgend aan en geeft een lichte kleur af. Het effect op de lippen is bijna zoals een lipgloss: veel glans met een beetje kleur. Nu moet ik zeggen dat dit product mij een beetje tegen viel, ik vind de glans te veel en de kleur had van mij wat intenser gemogen. Ik vind het wel een leuk product, vooral in de winter om je lippen in goede conditie te houden.

De lipstick van YSL is echt een holy grail voor mij geworden. Ik denk dat ik deze de rest van mijn leven blijf gebruiken. Het geeft zo’n mooi natuurlijk effect. Dit is de lipstick die ik op doe als ik niet weet welke ik moet kiezen, want deze lipstick is altijd goed. Een top product! Maar dan de tint-in-oil, die is me wat minder goed bevallen. Ik vind het totaal geen verkeerd product, maar ik merk dat ik hem niet zo vaak pak. Vooral omdat ik de glans te heftig vind. Als je hier wel van houd, het lipgloss-effect, zou ik dit product wel aanraden, maar anders zou ik deze overslaan.

Geef een reactie

