Recept: Pecankoekjes

Vandaag deel ik een recept voor heerlijke pecankoekjes. Zelf ben ik dol op pecannoten en toen ik dit recept tegen kwam werd ik meteen enthousiast. Het is namelijk een simpel recept met weinig ingrediënten. Ik was benieuwd of de koekjes zo lekker zouden zijn als het recept beloofde.

Het recept dat ik gebruik is geschreven door Janny van der Heijden.

Ingrediënten:

  • 150 gr bloem
  • mespunt zout
  • 75 gr pecannoten
  • 125 gr zachte boter
  • 3 eetlepels bruine basterdsuiker
  • 1 theelepel vanille-extract

Zoals ik al zei werkt dit recept met weinig ingrediënten, wat ik prettig vind. Als je af en toe bakt heb je waarschijnlijk het grootste deel van de ingrediënten al in huis. Ook zijn deze koekjes goed te bewaren, er zit namelijk geen ei of melk in verwerkt.

Recept

Verwarm de oven voor op 165oC en leg een stuk bakpapier op de bakplaat waarmee je werkt. Verbrokkel vervolgens de pecannoten. Dit gaat het gemakkelijkst als je de noten in een stevig plastic zakje doet en er met een deegroller voorzichtig op slaat. Mix in een kom de boter en de suiker romig. Voeg vervolgens het vanille-extract toe. Strooi dan al kloppend beetje bij beetje de bloem bij het mengsel. Roer als laatste de noten door je beslag. Vorm balletjes van je beslag en leg deze op de bakplaat, duw ze een beetje plat. Zelf heb ik met het deeg 12 koekjes gemaakt. Bak de koekjes in 15 – 25 min. gaar. Laat de koekjes goed afkoelen als ze uit de oven komen!SAMSUNG CSCEn dit is het resultaat! Ik vind het erg lekker dat de koekjes kruimelig zijn en dat je de pecannoten subtiel proeft. Daarnaast kost het niet veel tijd om deze heerlijke koekjes te bereiden. Zeker een aanrader!

Een gedachte over “Recept: Pecankoekjes

Geef een reactie

