Quote of the week #15

Welkom bij Quote of the week #15! Bij ‘Quote of the week’ behandel ik elke maandag een motiverend citaat om de week goed te beginnen.

Prove them wrong #15

Bron foto klik hier.

Vandaag wil ik het hebben over de volgende quote:

Prove them wrong

Heb je wel eens meegemaakt dat iemand niet in jou geloofde? Dit was bij mij het geval op de basisschool, in groep 8. Mijn leraar gaf me het advies om vmbo kader als vervolgopleiding te gaan volgen. Toen er uit mijn cito-toets havo/vwo advies kwam bleef hij nog steeds volhouden dat het beter voor mij zou zijn om naar vmbo kader te gaan met leerwegondersteuning. Ik had namelijk moeite met rekenen en daarnaast was ik erg onzeker. Het hielp echter niet om te blijven zeggen dat ik slecht was in rekenen en dat ik nooit hoger zou halen als vmbo kader. In plaats van je energie te verspillen aan mensen die niet in jou geloven kun je beter energie stoppen in de volgende gedachte: Prove them wrong! Laat zien dat jij het wél kan! Want uiteindelijk heb ik natuurlijk een hogere opleiding dan vmbo kader gedaan en mijn opleiding zonder leerwegondersteuning, mét extra vak en het hoogste gemiddelde van de school afgerond.

Heb jij wel eens het gevoel gehad dat iemand niet in jouw geloofde?

Geef een reactie

