DIY Herfst theelichthouders

De laatste tijd ben ik helemaal in de herfstsferen. De prachtige verkleurde bladeren in combinatie met het mooie weer maken me erg blij! 🙂 Vandaag laat ik zien hoe je de herfst naar binnen kunt halen. Namelijk door verschillende theelichthouders in herfstsferen te maken.SAMSUNG CSCDit is het eindresultaat. Naar mijn idee straalt het herfst uit en daarnaast zijn deze theelichthouders makkelijk te maken. Ik vind ze bij elkaar gecombineerd ook leuk staan.

Theelichthouder met takjes

SAMSUNG CSCBenodigdheden:

  • Glaasje
  • Takjes
  • Stuk touw
  • Lijmpistool

Zelf heb ik een glaasje gebruikt van de Ikea waar een geurkaars in zat. Het laatste restje geurkaars heb ik verwijderd door het glaasje in een laagje heet water te zetten. Vervolgens kun je het laatste beetje geurkaars er zo uit halen.SAMSUNG CSCBegin met het knippen van de takjes op de juiste lengte. Ik heb de takjes net boven het glaasje uit laten komen. Lijm dan, met behulp van een lijmpistool, de takjes op de juiste plek. Maak de theelichthouder af door er een stuk touw omheen te knopen met een strik of knoop aan de voorkant. En je eerste theelichthouder is klaar!

Theelichthouder met touw

SAMSUNG CSCBenodigdheden:

  • Glazen potje
  • Touw
  • Lijmpistool

SAMSUNG CSCDe tweede theelichthouder is minstens zo simpel om te maken. Begin onderaan, lijm daar het uiteinde van het touw vast. Wikkel het touw om het potje heen naar boven toe. Lijm het touw af en toe vast om er zeker van te zijn dat het touw goed op zijn plek blijft zitten. Zorg ervoor dat het touw zo dicht mogelijk tegen elkaar aan zit.

Theelichthouder met herfstbladeren

SAMSUNG CSCBenodigdheden:

  • Weckpot, of een andere glazen pot
  • Gedroogde herfstbladeren
  • Lijmpistool

SAMSUNG CSCOok deze laatste theelichthouder is erg simpel om te maken. Plak simpelweg de gedroogde herfstbladeren op de glazen pot. Doe dit met behulp van een lijmpistool. Ik heb gemerkt dat de gele en oranje blaadjes het mooiste effect geven als het theelichtje eenmaal in de houder staat.

En dit waren de theelichthouders. Alle drie zijn ze makkelijk te maken, als je een lijmpistool in huis hebt kun je ze allemaal maken. Als je zelf deze theelichthouders gaat maken, maak er dan even een foto van en tag me op Instagram, mijn gebruikersnaam is emmabelleza.

2 gedachtes over “DIY Herfst theelichthouders

Geef een reactie

