Reisverslag Parijs

Vandaag laat ik na veel wikken en wegen de foto’s zien van mijn tripje naar Parijs. Ik vroeg me af of het gepast is om een vrolijk artikel over Parijs te plaatsen, aangezien de recente gebeurtenissen. Toch doe ik dit wel, om de mooie en leuke kant van Parijs te laten zien. Ik hoop namelijk dat Parijs snel weer de mooie stad wordt die ik onlangs heb leren kennen.

Een paar weken geleden ben ik voor het eerst in mijn leven naar Parijs gegaan. Mijn beste vriendin loopt er momenteel stage en ik wilde haar graag opzoeken. In totaal ben ik 3 hele dagen in Parijs geweest.SAMSUNG CSCDe eerste ochtend in Parijs gingen we een stokbroodje halen om te ontbijten. In de bakkerij verkochten ze ook deze prachtige bonbons.SAMSUNG CSCHet eerste wat we die dag bezochten was de Eiffeltoren. Ik vond het erg leuk om dit symbool in het echt te zien. Wel was het er erg druk, dus als je in de Eiffeltoren wilt kun je het beste van te voren een kaartje kopen.SAMSUNG CSCOnderweg naar de volgende bezienswaardigheid kwamen we dit prachtige 5-sterren hotel tegen. Het lijkt me heerlijk om in zo’n luxe hotel te verblijven!SAMSUNG CSCAl snel kwamen we bij de volgende bezienswaardigheid: de Arc De Triomphe. Vervolgens zijn we gaan winkelen op de Champs-Élysées, hier heb ik geen foto’s van.SAMSUNG CSCNa al het winkelen werd het tijd om wat te gaan eten. Hier zie je mijn maaltijd, rozemarijn-vlees (ik weet niet precies wat het was 🙂 ) met frietjes en salade.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCNa het eten gingen we nog boodschappen doen en kwamen we toevallig bij dit ‘parkje’ uit. Het was een soort pad wat je kon volgen boven de wegen enz. door. Er waren kinderen aan het spelen, honden werden uitgelaten en er werd hardgelopen. Eigenlijk een langwerpig park boven de grond. 20151024_195758 (2)Een gebakje mocht op mijn eerste dag in Parijs niet ontbreken 🙂 Ik koos voor dit framboos gebakje en ja, het smaakte zo lekker als het eruit ziet!SAMSUNG CSCEen Mirror-selfie in de studio van mijn vriendin. 🙂SAMSUNG CSCDe metro, die hebben we veel gezien! Een erg makkelijk hulpmiddel om je snel in Parijs te verplaatsen.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSC
Deze mooie kerk kamen we onderweg tegen. De naam van deze kerk weet ik helaas niet meer.SAMSUNG CSCWe bezochten het ‘eiland’ in de Seine.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCHier kwamen we een schattig marktje tegen waar voornamelijk vogeltjes en bloemen werden verkocht.SAMSUNG CSCDe Notre Dame, deze staat op het ‘eiland’ in de Seine.SAMSUNG CSCDicht bij de Notre Dame, maar dan op het vaste land, gingen we deze schattige boekenwinkel binnen. Een aanrader!SAMSUNG CSCEen deel van de liefdessloten hangt nog, op de brug op de achtergrond zijn alle sloten weggehaald omdat deze te zwaar werden.SAMSUNG CSCOnderweg naar onze volgende bestemming liepen we door Jardin des Tuileries, het park dat aan het Louvre grenst.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCWe bezochten Musée de l’Orangerie, waar onder andere bovenstaande schilderijen te bezichtigen waren. Ik vond deze echt prachtig!SAMSUNG CSCHet avondeten. Ik had zalmsalade en mijn vriendin had een soort broodje met mozerella en pesto.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCMet onze maag vol gingen we op zoek naar Sacré-Coeur. De omgeving van de Sacré-Coeur vond ik erg sfeervol, met steile wegen en hoge gebouwen.SAMSUNG CSCDe Sacré-Coeur. Een erg mooi, indrukwekkend bouwwerk. Vanaf deze plek had je ook een mooi uitzicht over Parijs.SAMSUNG CSCOnze volgende bestemming: het Louvre! Nog wat meer foto’s van het Louvre.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCOm eerlijk te zijn viel het Louvre mij een beetje tegen. Het was zo groot, zo veel en zo druk. Ik denk dat ik het meer had kunnen waarderen als het wat rustiger was.SAMSUNG CSC’s Avonds bezochten we Galeries Lafayette, een warenhuis dat al helemaal in kerstsferen was. Erg leuk! Hier dronken we wat bij Starbucks, vanaf het tafeltje daar had je bovenstaand uitzicht over de winkel.

Dit waren de foto’s van mijn citytrip in Parijs, hopelijk heb je ervan genoten!

Geef een reactie

