DIY Snowglobe

Het artikel van vandaag is een DIY-project! Graag wil ik je laten zien hoe je zelf een snowglobe kan maken. Dit leuke knutselprojectje kwam ik al enkele keren tegen op Pinterest. Ik besloot om het te maken als kerstversiering.SAMSUNG CSCBenodigdheden:

  • Lijmpistool
  • Glazen potje
  • Figuurtje voor in de snowglobe
  • Glycerine
  • Glitters e.d. voor in de snowglobe

SAMSUNG CSCZelf heb ik ervoor gekozen om twee verschillende snowglobes te maken. Bovenstaande glazen potjes heb ik gebruikt. De bolle pot heb ik bij de Flying Tiger gekocht, het andere potje komt van de Xenos.SAMSUNG CSCHier zie je de twee figuurtjes die ik heb gekozen. Deze komen in de snowglobes.SAMSUNG CSCAls eerste lijm je, met behulp van een lijmpistool, het figuurtje vast in de deksel van het potje.SAMSUNG CSCDe volgende stap is om jouw snowglobe te gaan vullen. Je begint met het vullen van je snowglobe met een mengsel van water en glycerine. Glycerine is een dikke, kleurloze vloeistof die normaal gesproken gebruikt wordt om de huid te hydrateren. Glycerine zorgt er in een snowglobe voor dat de glitters langzaam naar beneden dwarrelen. Ik kocht bovenstaand flesje bij de DA voor ongeveer €3,-. Bij Kruidvat en Trekpleister is glycerine niet te koop. Bij Etos en bij een apotheek zou glycerine ook te koop zijn. Ik heb ongeveer 2 delen water gemengd met 1 deel glycerine.SAMSUNG CSCBij dit mengsel kun je glitters e.d. doen. Ik heb in de bol met de kerstboom gekozen voor een vulling van zilveren glitters, sneeuw en sterretjes. Het andere potje heb ik gevuld met gouden en zilveren glitters.

Als je tevreden bent met je mengsel van glitters e.d. schroef je de deksel van het potje op de pot en voilá, je hebt je eigen snowglobe gecreërd!SAMSUNG CSC

 

 

2 gedachtes over “DIY Snowglobe

Geef een reactie

