Reisverslag Londen

Vandaag deel ik weer een reisverslag met je. Mijn vijfde alweer! Klik hier om de andere reisverslagen te bekijken. Deze keer wil ik wat foto’s laten zien van Londen. Tijdens kerst ben ik namelijk 4 dagen in Londen geweest.Mijn verwachtingen waren hoog voor Londen. Tijdens kerst zou Londen namelijk prachtig versierd zijn en er zou een gezellige sfeer hangen. Zowel de dag van kerstavond, 1kerstdag en boxing day zijn we in Londen geweest. Lees verder voor mijn ervaringen.SAMSUNG CSCMet Ryanair vlogen we naar Stansted airport. Het was 45 min. vliegen en met het tijdsverschil van 1 uur kwamen we eerder in Londen aan dan we in Nederland vertrokken. SAMSUNG CSCVanuit het vliegveld zijn we met de bus naar Liverpool station gereisd. Vervolgens zijn we vanuit dit station met de underground naar het appartement dat we gehuurd hadden gedaan.
SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCVanuit ons appartement hadden we dit uitzicht! Helemaal rechts op de onderste foto zie je de London Eye. Ons appartement bevond zich in het gebied Soho, op loopafstand van Oxford Street.
SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCAls eerste bezochten we Abbey Road, de plek waar de Beatles hun gelijknamige album op hebben genomen.SAMSUNG CSCOnze volgende bestemming was de Tower Bridge. Dichtbij de Tower Bridge was een klein kerstmarktje waar onder andere bovenstaand snoepkraampje stond.SAMSUNG CSCHet zakencentrum van Londen dat dichtbij de Tower Bridge ligt.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCEn de Tower Bridge zelf!SAMSUNG CSCOnze volgende stop was Oxford Street.SAMSUNG CSCWe gingen meteen naar de mega Lush winkel, mijn moeder had namelijk een afspraak in de Lush spa. Een aanrader om hier een behandeling te boeken!SAMSUNG CSC’s Avonds wisselde we kerstcadeautjes uit. Hoe mooi zijn mijn cadeautjes ingepakt? Check hier de inhoud van mijn cadeautjes.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCOnze tweede dag in Londen was het 1e kerstdag. Dit betekend dat de underground dicht is en er weinig openbaar vervoer rijdt. Deze dag hebben we dan ook veel gelopen. Hierboven zie je enkele foto’s van de buurt waarin wij verbleven, Soho.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCWe wandelde door Kensington Gardens en Hyde Park.SAMSUNG CSCIn de Kensington Gardens staat dit beeld van Peter Pan welke ik graag wilde bezichtigen.SAMSUNG CSCWe liepen ook langs Buckingham Palace, de plek waar de koningin van Groot Brittannië woont. SAMSUNG CSCAls laatste bezichtigden we die dag de Big Ben. SAMSUNG CSCDe volgende dag (tweede kerstdag) was het boxing day in Londen. Dit wil zeggen dat de uitverkoop begint en het mega druk is in de winkels. SAMSUNG CSCWe bezochten Hemleys, de grootste speelgoedwinkel van Europa. Verder bezochten we de Lush, die ook uitverkoop had, een aanrader! Ook bezochten we wat gangbare winkels zoals H&M, Zara en The Bodyhshop. Ook hebben we Harrods bezocht, hier heb ik geen foto’s van. SAMSUNG CSCDit was mijn avondeten, een pie. Het leek erg op een pasteitje, maar dan wat steviger, erg lekker. ’s Avonds hebben we ook een theatervoorstelling bijgewoond.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCDe vierde en laatste dag begonnen we met een bezoek aan het British Museum. SAMSUNG CSCOok bezochten we de M&M store. Op het aangrenzende plein (Leicester Square) stond een klein kerstmarktje annex kermis. SAMSUNG CSCOok dronken we chocolademelk bij Said. Hier hebben ze een dikke chocolademelk met allerlei (uiteraard) chocolade versnaperingen. Ik als chocolade-lover wilde dit heel graag proeven en het was inderdaad erg lekker 🙂 Na deze pitstop zijn we redelijk snel naar het vliegveld gegaan.

Nog even een greep uit de kerstverlichting die we tegen zijn gekomen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kerstverlichting wel uitbundiger had verwacht. Desalniettemin was de stad mooi versierd.

Geef een reactie

