Review: Lush Seanik Shampoo Bar

In Londen kocht ik een nieuw exemplaar van Seanik – een shampoo bar welke ik al enkele heb opgemaakt. Vandaag lees je mijn review.SAMSUNG CSCSeanik is een ‘solid shampoo’, oftewel een shampoo in vaste vorm. Lush zegt het volgende over Seanik:

In Seanik gebruiken we twee verschillende soorten zeewier, voor extra glans en verzorging. Zeezout geeft extra volume en reinigt goed, citroen zorgt voor nog meer glans en een frisse geur, jasmijn en mimosa maken deze shampoo bar helemaal af met hun verleidelijke geuren. Met deze shampoobar kun je net zo vaak je haren wassen als met drie 250 ml flessen normale shampoo.

Ik kan bevestigen dat je erg lang doet met één shampoobar, ik heb al meerdere shampoobars opgemaakt. Een shampoo in vaste vorm is ook erg goed voor het milieu, er komt namelijk geen verpakking aan te pas. Klik hier voor een filmpje van Lush over Seanik.

Ingrediënten van Seanik:

Sodium Lauryl Sulfaat (Sodium Lauryl Sulfate), Iers mos, gel (Chondrus crispus),Parfum (Perfume), Nori zeewier (Algae), Zeezout, fijn (Fine Sea Salt), Citroen essentiële olie (Citrus limonum), Mimosa absolue (Acacia decurrens),Oranjebloesem absolue (Citrus aurantium amara), Jasmijn absolue (Jasminum grandiflorum), Natrium Cocoamphoacetate (Sodium Cocoamphoacetate),*Limonene (*Limonene), Kleurstof 42090 (Colour 42090)

In Nederland is Seanik voor €8,95 te koop.SAMSUNG CSC‘Maar hoe gebruik je zo’n shampoobar?’ hoor ik je denken. Dat kan op twee manieren: de bar direct op je hoofdhuid wrijven tot er voldoende schuim ontstaat of schuim creëren door Seanik tussen je handen te wrijven en dit schuim in je haar aanbrengen. Hierboven zie je een foto van het schuim dat ontstaat. Om je haar te wassen moet je natuurlijk wat meer schuim hebben, maar ik heb voor de foto een klein beetje schuim gemaakt.

Ik ben fan van Seanik. In het begin moest ik wennen aan het gebruik van Seanik, zorg ervoor dat het schuim niet in je ogen komt want dat prikt als een malle! Ik merk dat er meer textuur in mijn haar zit nadat ik Seanik heb gebruikt, vooral bij de haar-aanzet waar ik de shampoo stevig inmasseer. Ook vind ik Seanik heerlijk ‘clean’ ruiken en is Seanik goed voor het milieu. Met deze shampoobar kun je makkelijk reizen: geen moeilijkheden met vloeistoffen in je handbagage en geen mogelijkheid tot lekken. Ook doe je erg lang met één shampoobar.

Seanik is in de Lush filialen en online te koop voor €8,95.

 

 

 

2 gedachtes over “Review: Lush Seanik Shampoo Bar

Geef een reactie

