Review: REN Rosa Centifolia Cleansing Gel

Vandaag de tweede review van deze week! Woensdag over een haar-product, vandaag over een skincare-product. Vandaag lees je mijn mening over een cleanser, namelijk de REN Rosa Centifolia Cleansing Gel. SAMSUNG CSCVoor een verpakking van de REN Rosa Centifolia Cleansing Gel van  150 ml betaal je €17,95. REN skincare is onder andere bij de Bijenkorf te koop. Dit is wat REN over de Rosa Centifolia Cleansing Gel zegt:

A rose infused facial cleansing gel that will leave your skin thoroughly cleansed, refreshed and soothed. To use: Gently rub between hands. Massage onto face. Rinse off with warm water.

Ik was op zoek naar een gezichtsreiniger voor ’s ochtends toen ik deze tegen kwam. Na wat reviews te hebben gelezen leek het me een geschikte cleanser. ’s Avonds heb ik deze cleanser nog nooit gebruikt omdat het gezichtsmake-up niet volledig kan verwijderen. Ten minste, als ik de andere reviews moet geloven, wat ik doe 🙂 Deze cleanser zou heel mild zijn en geschikt zijn voor alle huidtypen. SAMSUNG CSCHier zie je wat informatie op de verpakking. Er zitten geen parabenen, sulfaten, minerale olie, synthetische geur- en kleurstoffen en siliconen in de cleanser. Wat er wél in de cleanser zit zie je onderaan op het etiket. Ook is de cleanser dermatologisch getest én goedgekeurd. Het zegt eigenlijk niets als er op een product ‘dermatologisch getest’ staat, want dan weet je dat het product getest is, maar wat de uitkomst van de test is staat er niet bij.. Bij deze cleanser in ieder geval wel, deze is goed gekeurd 🙂SAMSUNG CSCDe verpakking van de cleanser vind ik erg prettig. Deze is namelijk luchtdicht én met een pompje! Lekker hygiënisch en praktisch. 10 punten voor de verpakking dus! SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCHier zie je de cleanser zelf. Het is een dunne gel. Als je de cleanser met water mengt ontstaat er een zacht schuim. De cleanser ruikt naar rozen, wat ik zelf wel lekker vind. Maar hier moet je wel van houden naturlijk. De cleanser gebruik je als volgt: één of twee pompjes van de cleanser verdelen over je handen en verdelen over je droge gezicht. Vervolgens kun je wat water over je gezicht verdelen zodat de cleanser gaat schuimen en dan de cleanser met warm water van je gezicht af halen. Je kunt ook direct na het aanbrengen de cleanser verwijderen met warm water, zonder de cleanser te laten schuimen.

Ik ben tevreden over de cleanser. De verpakking werkt prettig en de cleanser is fijn in gebruik. Heel mild, zoals wordt beloofd. Ik heb inmiddels mijn tweede verpakking van deze cleanser in gebruik. Wat ik een minpunt vind is dat de cleanser redelijk snel op gaat. Met één verpakking doe ik ongeveer 2,5 maand, ik gebruik twee pompjes per dag. Ik zou deze cleanser aanraden aan iemand die op zoek is naar een basic, milde cleanser.

2 gedachtes over “Review: REN Rosa Centifolia Cleansing Gel

Geef een reactie

