Quote of the week #28

Welkom bij Quote of the week #28! Bij ‘Quote of the week’ behandel ik elke maandag een motiverend citaat om de week goed te beginnen. 

Make room for imperfection #28Bron foto klik hier.

Vandaag wil ik het hebben over de volgende quote:

It only takes a reminder to breathe, a moment to be still, and just like that, something in me settles.. Softens.. Makes room for imperfection..

De quote van deze week is een lange quote. Het gaat over een moment dat iemand zijn/haar imperfecties accepteert. Iets wat ik nog moet leren. Ik heb het al vaker over perfectie gehad in deze QOTW. Deze week heb ik het weer over perfectie omdat het in de wereld van vandaag normaal is om je voor te doen alsof je perfect bent. Maar niemand is perfect! Ik vergeet dat soms. Op social media, tv en in tijdschriften zien de vrouwen er zo perfect uit dat je er onzeker van wordt. Ik in ieder geval wel. Vrouwen van onder de 20 die een borstvergroting of lipinjectie laten zetten, het lijkt normaal de dag van vandaag. Pas geleden was ik een youtube video aan het kijken over een youtuber die ook een borstvergroting had laten uitvoeren. Tijdens het kijken dacht ik: ‘Waarom ook niet? Dat is misschien ook wel iets voor mij als ik wat ouder ben.’. Waar ben ik toch mee bezig? Dacht ik het volgende moment. Het is niet normaal om plastische chirurgie uit te laten voeren omdat je jezelf niet goed genoeg vind. Er zijn natuurlijk vrouwen waarbij dit een oplossing is voor een groot probleem, over deze vrouwen heb ik het niet. Ik heb het over de vrouwen die puur voor hun uiterlijk te perfectioneren een ingreep laten uitvoeren. Wat ik perfect vind is een oude vrouw die met een gerimpeld gezicht en hangborsten een mooie, rode lipstick op doet en haar haren mooi opsteekt. Dat is in mijn ogen schoonheid en perfectie. Het accepteren van- en het zelfverzekerd zijn ondanks je imperfecties.

Wat is in jouw ogen perfectie?

 

4 gedachtes over “Quote of the week #28

Geef een reactie

