Beautyblender schoonmaken

Mijn foundation en concealer breng ik altijd aan met mijn Beautyblender. Ik kan niet meer zonder het roze sponsje in de vorm van een ei! Omdat ik mijn Beautyblender zo vaak gebruik wordt het ook aardig vies. Ik heb altijd moeite gehad met het schoonmaken van mijn Beautyblender, tot voor kort. Ik heb namelijk de ultieme manier gevonden om je Beautyblender schoon te krijgen!naamloos-02284843naamloos-02284852Hier zie je mijn vieze Beautyblender, sorry voor de grossness. Voorheen maakte ik mijn Beautyblender altijd schoon door het te wassen onder de kraan met warm water en afwasmiddel. Onlangs ontdekte ik een betere manier om de Beautyblender schoon te maken.naamloos-02284853Je begint met het vullen van een magnetron bestendig bakje met warm water en wat afwasmiddel.naamloos-02284859Dan leg je jouw Beautyblender hierin en knijp je jouw Beautyblender zodat het water en afwasmiddel wordt opgenomen door de Beautyblender en als de Beautyblender dan weer ‘uit zet’ laat de Beautyblender het vieze water weer los. naamloos-02284857Kijk hoe vies het water is! Ik vind het wel een fijn idee dat dit in ieder geval niet meer in mijn Beautyblender zit 🙂 . Deze stap herhaal ik nog een  keer, dus ik vul het bakje opnieuw met water en afwasmiddel en knijp mijn Beautyblender nogmaals schoon.naamloos-02284866Vervolgens spoel ik mijn Beautyblender onder de kraan af, hierbij knijp ik weer in de Beautyblender zodat eventuele resten van het vieze water uit de Beautyblender gaan. naamloos-02284868De volgende stap is om het bakje opnieuw te vullen, maar deze keer met enkel water. Leg hier je Beautyblender in.naamloos-02284870Zet het bakje met water en de Beautyblender nu in de magnetron. Zet de magnetron op 1:40 min. op de hoogste stand. naamloos-02284871Haal vervolgens het bakje voorzichtig uit de magnetron en laat het afkoelen, want het water dat in het bakje zit is aardig heet geworden! Als het water voldoende afgekoeld is haal je jouw Beautyblender eruit en maak je hem droog met een schone tissue. naamloos-02284873En je Beautyblender is weer helemaal schoon! Hij ziet er bijna als nieuw uit!

Door de Beautyblender in de magnetron te zetten worden alle bacteriën gedood, wat ik een prettig idee vind. Ik heb namelijk snel last van onzuiverheden en wil dus zo min mogelijk bacteriën op mijn huid welke puistjes kunnen veroorzaken. Als je een Beautyblender hebt zou ik zeker aanraden om deze manier van schoonmaken eens te proberen. Ik maak mijn Beautyblender nu wekelijks op deze manier schoon en ik ben er erg tevreden mee!

Geef een reactie

