Review: Benefit Coralista Blush

Onlangs kocht ik mijn eerste product van Benefit. Door de review van Vera werd ik helemaal enthousiast. Wat zag de Coralista Blush er prachtig uit! Een zachte kleur met een mooie glans. Heel natuurlijk zag de blush er bij Vera uit, daar houd ik wel van! Vandaag lees je mijn review over de Coralista Blush van Benefit.naamloos-03235137Dit is de Coralista blush van Benefit. Ik vind de verpakking erg mooi, lekker zomers! De verschillende printjes op de verpakking zorgen voor een vrolijk effect evenals de vierkante vormgeving van de verpakking. Dit zegt Benefit over deze blush:

It’s your blush for a tropical flush! This warm coral-pink shade cheers up every skintone in seconds.

  • Hint of pearl
  • Pairs perfectly with bronzer
  • Includes a soft, natural-bristle brush

Een mooie koraalkleurige blush, dus! Ook zou deze blush zorgen voor een mooie glans en goed te combineren zijn met bronzer.naamloos-03235142Volgens de verpakking is de Coralista blush een ‘Rio pleasure’. Ik interpreteer dit als dat het een zomerse blush is, waar ik totaal geen problemen mee heb. Laat maar komen die Rio sunshine!naamloos-03235146Op de achterkant van de verpakking staat wederom een beschrijving van de blush. Deze luidt: Take a pleasure trip… to rio. Sweep this coral pink powder onto cheekbones… bikini optional!  Mijn vermoeden klopte dus, een zomers blush! Die eventueel gecombineerd kan worden met een bikini 🙂 . Hier zie je ook de ingrediënten van de blush weergegeven.naamloos-03235150Als je het dekseltje open maakt komt een spiegeltje en een kwast te voor schijn. In het begin dacht ik dat de spiegel van crappy kwaliteit was, maar wat bleek: er zat een plasticje ter bescherming op het spiegeltje. Als je dit plasticje verwijderd heb je een spiegeltje van goede kwaliteit, handig voor onderweg!naamloos-03235155 Ook het kwastje is handig voor onderweg, ik heb deze al enkele keren gebruikt en hij werkt prima. de haren zijn redelijk zacht en pakken de blush goed op. Tussen de blush en dit kwasje zit een scheiding van plastic. Deze heb ik bewaard zodat ik het kwastje makkelijk mee kan nemen zonder de blush te beschadigen. naamloos-03235157De blush zelf! De verpakking bevat 8 gram prachtig, koraalkleurig poeder. Een gemiddelde hoeveelheid voor een blush.naamloos-03235163Tijd voor de swatch op mijn arm! Er komt aardig wat kleur van de blush af met een prachtige glans. Tijdens het swatchen deed deze blush me erg denken aan de Cindy-Lou Manizer van The Balm, klik hier voor de review.naamloos-03235167Om ze te vergelijken heb ik de Cindy-Lou Manizer erboven geswatched. De bovenste swatch is dus Cindy-Lou, de onderste Coralista. Ik vind ze erg op elkaar lijken. Coralista is wat meer roze-koraal gekleurd waar Cindy-Lou meer naar bruin-oranje neigt. Ook is de glans van Coralista ‘fijner’ als je snapt wat ik bedoel en de glans is wat intenser naar mijn mening.naamloos-03235172Hier zie je Coralista en Cindy-Lou naast elkaar. In de verpakking zien ze er erg anders uit, maar zoals je op de swatches kunt zien lijken ze erg op elkaar.naamloos-03245178Als laatste Coralista op mijn wangen. De blush geeft een subtiele kleur met een mooie glans. Het effect is echter lastig te fotograferen, op de foto komt het effect niet volledig over. Klik hier voor de review van Vera, op haar foto komt het effect beter over.

Ik ben enthousiast over de Coralista blush van Benefit! Wat een prachtige blush. Ten eerste vind ik de kleur erg mooi. Ik houd van koraal-tinten, maar te gepigmenteerde koraalkleurige blushes zorgen voor een clown effect op mijn bleke huid. Coralista doet dit zeker niet, het pigment staat voor mijn huid perfect in evenwicht met glans. Ik denk dat deze blush ook een mooie glans geeft in de zomer, als je huid wat gebruind is. Daarnaast vind ik het handig dat er een spiegeltje en kwastje aanwezig is, handig om mee te nemen!

Benefit Coralista Blush – €33,- o.a. bij Douglas verkrijgbaar.

Geef een reactie

