Review: MAC Prep + Prime Face Protect Lotion SPF 50

Onlangs was ik op zoek naar een manier om mijn gezicht dagelijks tegen de zon te beschermen. Mijn favoriete dagcrème bevat namelijk geen zon-bescherming. Het leek me erg prettig om een primer te gebruiken welke een zonnebescherming bevat, zo kwam ik uit bij het artikel dat ik vandaag review. Namelijk een primer van MAC met een zonnebeschermingsfactor van 50.

Dit is wat MAC over het product zegt:

Je favoriete primer die je huid tegen de zon beschermt is nu beschikbaar in een nieuwe formule verrijkt met antioxidanten voor geavanceerde bescherming. Een mix van mineraalrijke voedingsstoffen, waaronder rode en bruine algenextracten, ijzer en kalium, helpt de cellen om vocht vast te houden, zodat het onmiddellijk door de huid wordt opgenomen en niet vet aanvoelt. Deze voedende formule is geschikt voor alle huidtypes. Ze beschermt tegen schadelijke breed-spectrum UVB en UVA-stralen, voorkomt donkere vlekken, verkleuringen en vroegtijdige huidveroudering. Breng deze primer voor je make-up aan voor een frisse en gezond ogende huid.

naamloos-01194235Hier zie je het kartonnen doosje dat om het product heen zit. Het doosje is glanzend zwart met groene en roze/paarse glitters. De glitters geven de verpakking een old-school vibe. Ik kocht een verpakking van 30 ml voor €29,-. Dat is aardig wat geld. Ik vind het echter ook belangrijk dat mijn huid beschermt wordt tegen de stralen van de zon. Om deze reden besloot ik toch deze primer uit te proberen.naamloos-01194239Hier zie je de zijkant van de kartonnen verpakking. Hier vallen onder andere de ingrediënten te lezen. Ook staat er dat dit product de zonnefilter Oxybenzone (benzophenone-3) bevat. Oxybenzone is een chemische zonnebeschermer, dat wil zeggen dat dit ingrediënt de zonnestralen absorbeert. Het gebruik van oxybenzone staat ter discussie, dit ingrediënt zorgt namelijk snel voor huidirritatie.  Daarnaast wordt dit ingrediënt zeer gemakkelijk opgenomen door de huid en komt het zo in je lichaam terecht. Het lichaam kan dit ingrediënt echter moeilijk afbreken waardoor het lang in je lichaam blijft zitten. Het is niet aangetoond dat oxybenzone schadelijk is. Je beschermen met oxybenzone is in ieder geval beter dan je niet beschermen. De zon veroorzaakt namelijk naast huidveroudering ook huidkanker!naamloos-01194244naamloos-01194245Hier zie je de verpakking van het product. Ook deze verpakking is zwart glanzend met glitters, hetzelfde als het kartonnen doosje. Toen ik dit product uit de verpakking haalde vroeg ik mezelf af waarom ik hier bijna 30 piek voor neer heb gelegd. De verpakking is echter net zo groot als mijn foundation van MAC. Door de rare vorm van de verpakking lijkt het alsof er weinig in de tube zit, maar dit valt dus mee.

De tube is van best hard plastic, niet heel flexibel. Ik kan me voorstellen dat er veel product achter blijft in deze verpakking omdat ik het laatste beetje er niet uit kan krijgen. Wel weer een pluspunt is dat de verpakking op de kop bewaart kan worden zodat het product naar de opening toeloopt.naamloos-01194246Nog wat informatie op de achterkant van de verpakking.naamloos-01194249Als je de dop verwijderd zie je de opening waar het product uit komt. Dit is een best groot gat, ik heb echter geen problemen gehad met het doseren van het product.
naamloos-01194251De primer op mijn hand. De textuur van de primer is erg prettig, de primer heeft namelijk een redelijk dunne textuur. Hierdoor trekt de primer snel in. De primer laat naar mijn idee geen witte waas achter en geeft geen ‘sileconengevoel’ na het aanbrengen. Na het aanbrengen voelt mijn huid wat plakkerig, maar dit helpt juist om mijn foundation eraan te hechten. Ik heb geen last gehad van irritatie.

Vind ik de Prep + Prime Face Protect Lotion SPF 50 fijn? Ja. Zou ik deze opnieuw kopen? Nee. Ik vind het prettig dat de primer snel intrekt en een minimale witte waas achterlaat. En natuurlijk dat de primer me een hoge bescherming biedt tegen de zon. Ik heb echter niet het idee dat dit product als primer dient. Ik merk het verschil tussen een gewone zonnebrandproduct en deze primer niet. Mijn make-up blijft niet per se beter of langer zitten. Voor een gewone zonnebrandproduct vind ik dit product te duur en de verpakking te klein. Daarnaast staat de zonnebeschermer die dit product bevat ter discussie, het zou schadelijk kunnen zijn voor je lichaam en snel irritatie veroorzaken.

MAC Prep + Prime Face Protect Lotion SPF 50 – €29,-

Geef een reactie

