Reisverslag Wenen

Vorige week heb ik met 2 vriendinnen enkele dagen in Wenen doorgebracht. Wenen was niet een stad die in me op kwam als ik aan een citytrip dacht. Één van de vriendinnen die mee waren is echter al vaker in Wenen geweest en is verliefd geworden op de stad. Ik was erg benieuwd naar deze stad en vandaag lees je alles over onze citytrip!naamloos-05045767naamloos-05045769Onze reis begon op Düsseldorf airport. Vanuit hier vertrokken we naar Wenen.naamloos-05045780Vanuit het vliegveld in Wenen reisden we met de S-bahn(openbaar vervoer) naar het centrum van Wenen. Aldaar aangekomen kochten we een weekkaart voor de U-bahn(ondergrondse openbaar vervoer). We kochten een weekkaart omdat dit goedkoper was, namelijk rond de €16,-.naamloos-05045786naamloos-05055794Met de U-bahn reisden we naar het hotel waar we verblevennaamloos-05045790Het enige wat we op onze aankomstdag nog gedaan hebben is bovenstaand winkelcentrum bezocht. Dit winkelcentrum heet Donau Zentrum, een groot en mooi winkelcentrum met leuke winkels! Een tip als je van make-up houd net zoals ik: bezoek de drogisterij Müller die in dit winkelcentrum zit.naamloos-05055801naamloos-05055806Dag twee rezen we met de U-bahn naar onze volgende bestemming. De U-bahn deed me erg denken aan de Underground in Londen, een prettige manier van reizen! Onderweg kwamen we het mooie kerkje tegen wat je op de bovenste foto kunt zien.SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCnaamloos-05055829naamloos-05055832Eenmaal uit de U-bahn liepen we via de Volksgarten naar onze bestemming. Dit publieke park is erg leuk om gezien te hebben!naamloos-05055834We liepen namelijk naar het paleis Hofburg. Dit paleis is enorm en heeft vanaf de dertiende eeuw tot 1918 gediend als woonplek voor de heersers van Oostenrijk. naamloos-05055844In dit paleis zit het Sissi museum gevestigd, wat we graag wilde bezichtigen. Dit museum was best prijzig, rond de €11,-. Hierbij kreeg je ook toegang tot de zilverkamer en een audio tour in het Nederlands wat erg prettig was. naamloos-05055850naamloos-05055856Als eerste werden we door de zilverkamer geleid. Hier zag je kookgerei, bestek, glazen, versieringen en servies dat gebruikt werd in Hofburg.naamloos-05055866naamloos-05055887naamloos-05055891naamloos-05055892Hier zie je een greep uit de zilverkamer. Na de zilverkamer kwam je in het Sissi museum terecht. Hier mocht je echter geen foto’s maken, dus dat heb ik ook niet gedaan. Ik vond dit museum erg interessant! Eerst was het een soort expositie over het leven van Sissi met gedragen kledingstukken, schilderijen enzovoort. Vervolgens liep je door de kamers van Franz Jozef en Sissi met originele meubels en inrichting, erg mooi en interessant!naamloos-05055910Toen was het tijd voor lunch! Ik nam dit heerlijke chocolade lava cakeje, wat erg lekker was. Mijn vriendinnen namen beide apfelstrudel. Dit was trouwens in het stijlvolle restaurant Joma Wien. Dit restaurant is wat prijzig, maar naar mijn mening een aanrader door hun uitgebreide kaart.naamloos-05055900naamloos-05055921naamloos-05055928naamloos-05055933Vervolgens bezochten we Stephansdom, de grootste kathedraal van Oostenrijk. Ik vond de gekleurde dakpannetjes erg leuk, maar de binnenkant van de kerk viel me tegen. Ik vond de kerk groot, maar somber en erg druk van binnen. naamloos-05055940naamloos-0505595105055956.JPGOok bezochten we Prater. Dit is een soort pretpark waar je gratis naar binnen mag. Hier betaal je dan voor de attractie waar je in wilt. Ook staat hier het welbekende reuzenrat dat je op de onderste foto ziet afgebeeld. De sfeer hier was erg prettig, het was erg leuk om hier rond te lopen en je te verbazen over de vele attracties. En natuurlijk één of twee attracties uitproberen! 🙂naamloos-05055962naamloos-05055964naamloos-05055965Ons avondeten nuttigden we bij het Rollercoaster restaurant dat gevestigd is in Prater.  Je kreeg een tablet waarop je jouw bestelling door kon geven en vervolgens kwam je bestelling via de rails voor je op tafel terecht. Een erg leuk concept, dit restaurant was echter nog in de ontwikkelingsfase waardoor het niet soepel liep. Het eten kwam bij sommige mensen erg laat aan, iemand kwam alsnog het eten brengen omdat het systeem af en toe niet werkte en er was te weinig personeel. Jammer, want het concept is erg leuk!naamloos-05065982Op dag drie van onze citytrip begonnen we met het bezichtigen van paleis Schönbrunn. Dit grote paleis diende als zomerverblijf voor de heerser van Oostenrijk. In dit paleis zijn we niet binnen geweest, maar hebben we de grote tuin bezichtigd. In deze grote tuin zit ook een dierentuin gevestigd, de oudste van de wereld! SAMSUNG CSCnaamloos-05065995naamloos-05066002SAMSUNG CSCWij hielden het echter bij de mooie tuin en prachtige uitzicht dat je had als je de heuvel beklommen had. naamloos-05066021Dichtbij paleis Schönbrunn was een chocoladewinkel van Lindt welke we graag wilde bezoeken. Onderweg kwamen we het prachtige Parkhotel tegen. Als ik ooit naar Wenen terug ga wil ik dit hotel verblijven! Dit voormalig gastverblijf van keizer Franz Jozef is erg stijlvol ingericht en het eten zou er geweldig zijn. Als je wat meer uit wilt geven aan verblijf zou ik dit hotel zeker proberen!naamloos-05066024naamloos-05066025De Lindt chocoladewinkel! Een aanrader als je van chocolade houdt net zoals ik 🙂 Hier hebben ze erg veel verschillende smaken chocoladerepen en leuke souvenirs.naamloos-05066030naamloos-05066032naamloos-05066039naamloos-05066040Vervolgens bezochten we de Naschmarkt. Dit is de oudste markt van Oostenrijk waar vooral etenswaren te koop zijn. Je kunt er ook wat eten, er zitten veel restaurants/eetcafé’s gevestigd. Van Sushi tot Weense taarten, van baklava tot verse vis en van schnitsels tot pho. De keuze was erg uitgebreid! Hier hebben we echter niet gegeten omdat mijn vriendinnen geen honger hadden.naamloos-05066043naamloos-05066045Vervolgens gingen we winkelen in Brandstätte, een drukke winkelstraat vlakbij Stephansdom. Ter afkoeling kochten we een drankje bij Starbucks.naamloos-05076050Toen was het al weer de laatste dag in Wenen! Deze dag hadden we om 10:30 een vlucht dus moesten we al vroeg ons bed uit. We hebben deze dag dan ook niks meer bezichtigd. We begonnen met een ontbijtje bij de McDonald’s. Hier at ik yoghurt met sinaasappelsap. Best lekker, wat ik niet had verwacht bij de McDonald’s. Ook doneerde ik de gekregen 2 en 1 eurocenten aan het McDonald’s fonds. In Wenen kreeg je deze namelijk terug.naamloos-05076051Hier zie je de aankomsthal op Wenen airport, iedereen komt op dezelfde plek uit het airport. Erg makkelijk voor als je opgehaald wordt! Op de glazen wand zie je de vluchten staan die geland zijn en gaan landen.

Hopelijk heb je genoten van mijn uitgebreide reisverslag. Well done als je helemaal tot het eind hebt doorgelezen! 🙂 Ik zou Wenen zeker aanraden als bestemming voor een citytrip, er is veel te doen en te zien en de prijzen zijn redelijk.

Geef een reactie

