Review: The Body Shop Fresh Nude Foundation

Met mijn lichte teint is het lastig om de goede kleur foundation te vinden. Toen ik in The Body Shop was zag ik hoe licht de lichtste tint van de Fresh Nude Foundation was. Heel licht! Nadat een medewerker van The Body Shop de foundation op mijn gezicht had getest bleek dit een goede match te zijn. naamloos-03064941Dit is wat The Body Shop zegt over de Fresh Nude Foundation:

Ontdek onze nieuwe Fresh Nude Foundation. Deze foundation is verrijkt met Engels rozenwater en aloë vera. De hydraterende formule zorgt ervoor dat de huid de hele dag prachtig, fris en comfortabel aanvoelt. De Fresh Nude Foundation bevat een SPF 15.

  • 24 uur vochtregulerend
  • SPF 15
  • Voelt licht aan
  • Voor alle huidtypen

De Fresh Nude Foundation zou een dewy finish hebben.naamloos-03064948naamloos-03064959Hier zie je de foundation. Ik heb de lichtste kleur, 010 Chelsea Porcelain. In totaal zijn er 16 tinten beschikbaar, aardig veel keuze dus! Deze foundation is nog zelfs wat lichter als de lichtste tint van de reguliere MAC counter(NC15)!  De foundation zit in een glazen flesje met een inhoud van 30 ml. Ook bevat de verpakking een pompje, makkelijk en hygiënisch.naamloos-03064951naamloos-03064955Informatie op de verpakking. naamloos-03064960naamloos-03064963Hier zie je de foundation op mijn hand. Je ziet dat de foundation wat streperig dekt, hier heb ik de foundation met mijn handen uitgesmeerd. Op mijn gezicht blendde ik de foundation uit met een beautyblender, hierbij kreeg ik geen streperig effect. Op mijn hand ziet de dekking er goed uit, maar eenmaal op mijn gezicht viel dit tegen. Als ik wat onzuiverheden heb dekt de foundation echt te matig. De finish is wel mooi, dewy en natuurlijk. De foundation voelt inderdaad licht aan maar van de hydratatie die de foundation zou geven merk ik niets.

De finish van deze foundation vind ik mooi en de kleur past perfect bij mijn huid. Ook voelt de foundation licht aan op de huid, wat ik prettig vind. De zonebescherming die deze foundation bevat vind ik positief, maar is onbetrouwbaar omdat je de foundation vaak te dun aanbrengt om de bescherming die op de verpakking staat te bereiken. De dekking van deze foundation is helaas te matig voor mij. Daarnaast  is de foundation halverwege de dag van mijn gezicht verdwenen, wat ik erg jammer vind. Om deze redenen zou ik de foundation niet opnieuw kopen.

The Body Shop Fresh Nude Foundation – €20,-

Geef een reactie

