Quote of the week #42

Welkom bij Quote of the week #42! Bij ‘Quote of the week’ behandel ik elke maandag een motiverend citaat om de week goed te beginnen.What

Bron foto klik hier.

Vandaag wil ik het hebben over de volgende quote.

What am I doing? Oh yeah! Following my dreams. Ok. Calm down.

Ik heb een leuk nieuwtje! Komende zomervakantie ga ik werken in Zweden. Ik heb er erg veel zin in, maar vraag me soms af of ik dit wel kan en waar ik in godsnaam mee bezig ben. Mijn dromen volgen! Ok, rustig ik kan dit!

Af en toe heb ik een paniekmoment dat ik me afvraag waar ik mee bezig ben. Voor mij is het heel belangrijk om een doel te hebben. Als ik geen doel heb is het voor mij moeilijk om gemotiveerd te blijven. Ik merk dit bijvoorbeeld als ik een vakantie op de planning heb staan. Ik leef dan helemaal naar de vakantie toe. Maar als deze vakantie dan eenmaal voorbij is kan ik daar best wel neerslachtig van worden. Want de vakantie is voor een periode mijn doel geweest, en dat doel is dan weg. Dan heb ik het gevoel dat ik geen doel meer heb. Dit is natuurlijk een klein doel, je kunt je wel voorstellen dat ik in paniek raak als mijn toekomst onzeker is. Het liefst heb ik een duidelijk beeld waar ik naartoe werk. Maar je kunt niet in de toekomst kijken, je weet niet hoe je toekomst eruit gaat zien. Soms zou ik wel eens in de toekomst kijken. Maar dat kan niet en waar ik achter ben gekomen is dat juist de onverwachte gebeurtenissen de leukste zijn. Het beste kun je jouw hoofd goed gebruiken en je hart volgen als je voor dilemma’s staat. Ik merk dit nu ook omdat ik een HBO studie ga volgen na het afronden van mijn huidige MBO studie. Ik vond het lastig om te kiezen welke studie ik wil gaan doen. Ik wil het meteen goed doen! Nu heb ik me ingeschreven bij twee opleidingen en ik vind het lastig dat ik niet weet welke opleiding ik ga volgen. Soms moet ik dat gewoon loslaten en laten gebeuren wat gaat gebeuren.

Vind jij het ook prettig om een doel voor ogen te hebben?

Geef een reactie

