Review: 3 x LUSH Skincare

In de review van deze week behandel ik drie Lush producten voor het gezicht. Deze producten gebruik ik nu al enige tijd en ik heb er nu een duidelijke mening over gevormd. Deze mening wil ik vandaag met je delen! naamloos-05206440Voor diegene die Lush niet kennen: Lush is een bedrijf welke handgemaakte, verse cosmetica maakt. Lush gebruikt veel essentiële oliën, verse groenten en fruit. Daarnaast neemt Lush het milieu(recyclebare verpakkingen) en de dieren(geen dierproeven) serieus. Klik op de titel van het desbetreffende product om naar de pagina over het product op de Lush site te gaan.

Eau Roma Water

naamloos-05206442Als eerste wil ik mijn mening geven over de toner Eau Roma Water. Ik gebruikte voorheen een miccelair water als toner, totdat ik las dat dit slecht voor je huid kan zijn. Een miccelair water is namelijk echt een reiniger. Dit is wat Lush over Eau Roma Water zegt:

Eau Roma Water bevat rozen en lavendel; een flinke spray op een watje en je verfrist je huid zonder deze uit te drogen. Rozenwater wordt al 2000 jaar non-stop gebruikt in cosmetica omdat het zo zacht is voor je huid. Helende lavendel geeft wat meer balans – niet te vet, niet te droog. De naam doet vermoeden dat het product misschien uit Rome komt, maar dat is niet zo. Hoewel we daar wel een winkel hebben. Dus als je er de volgende keer bent, ga dan even langs.

naamloos-05206453Hier zie je de verpakking van Eau Roma. De verpakking vind ik praktisch. Een simpele fles met spuitkop. De fles zelf is van gerecycled plastic gemaakt. Als je 5 lege Lush verpakkingen hebt kun je deze terug brengen naar Lush. Lush recyclet deze verpakkingen dan en jij krijgt een gratis vers gezichtsmasker. Ik spuit de toner direct op mijn gezicht en veeg met een wattenschijfje de restanten weg. Deze toner ruikt – zoals je al kan raden – naar rozen.

Celestial

naamloos-05206454Ik gebruikte voor Celestial een andere gezichtscreme van Lush, namelijk Imperialis. De gezichtscrème Celestial kocht ik omdat Imperialis mijn huid niet voldoende voedde. Dit is wat Lush zegt over Celestial:

De bloesems van orchidee laten we een nacht weken in amandelolie tot ze al hun goede ingrediënten in de amandelolie hebben achtergelaten. Die olie vermengen we met amandelmelk, plantaardige glycerine, cacaoboter en vanille extract zodat we een mengsel krijgen dat de gevoelige huid verzacht en verzorgd zonder deze te irriteren.

De huid is een orgaan dat vocht door kan laten. Het is belangrijk een gevoelige huid goed te verzorgen, wanneer deze uitdroogt kan hij nog gevoeliger worden voor irritaties.

Celestial is speciaal ontwikkeld om een barrière te creëren die ervoor zorgt dat de gevoelige huid niet uitdroogt en om dit huidtype te kalmeren.
naamloos-05206457naamloos-05206459

Celestial zit in een simpele, zwarte pot. Een verpakking met een pompje zou hygiënischer zijn, dan hoef je niet met je vingers(met bacteriën) in het product.naamloos-05206465Hier zie je de substantie van Celestial. Celestial is heel hydraterend. Toen ik Celestial voor het eerst gebruikte was ik bang dat de crème té voedend voor mijn huid was, maar het tegenovergestelde bleek het geval. Sinds ik deze crème gebruik merk ik dat mijn huid een stuk rustiger is geworden. En deze crème geurt ook nog eens heerlijk naar vanille!

Let The Good Times Rollnaamloos-05206469

Deze heerlijk geurende reiniger is zowel op het gezicht als op het lichaam te gebruiken en bevat een milde scrub. Dit product heb ik in Londen gekocht, vandaar de tekst op de verpakking Engels is. Dit is wat Lush zegt over Let The Good Times Roll:

Watertandend lekker, deze zachte reiniger die je voor zowel je gezicht als de rest van je lichaam kunt gebruiken.

In de winter heb je vaak wat eerder last van dode huidschilfers, door de wisselende temperaturen, uitdrogende centrale verwarming en koude wind. Dus je huid kan best wat extra verwennerij gebruiken! Let The Good Times Roll verwijdert die huidschilfers op een zachte manier zodat deze weer zacht en stralend wordt.

In deze reiniger vind je onder andere plantaardige glycerine, dat je huid helpt vocht vast te houden. Kaneelpoeder  heeft een anti-bacteriёle en anti-septische werking en helpt als je snel last van puistjes hebt. Het heeft ook een stimulerende werking op je bloedsomloop.

De stukjes popcorn zijn bedoelt als decoratie, maar kunnen misschien een beetje scherp zijn. Oefen dus niet te veel druk uit als je deze over je huid masseert!

naamloos-05206471Hier zie je de verpakking van Let The Good Times Roll, in dezelfde simpele pot als Celestial, alleen een maatje groter. Bij dit product snap ik dat het in een pot zit, de substantie is te dik om door een pompje te kunnen doseren. Let The Good Times Roll is namelijk een soort pasta, dit zul je zien op de volgende foto’s.
naamloos-05206475Hier zie je het product in de verpakking. Je pakt dus een beetje van de ‘pasta’ (ongeveer ter grootte van een erwt) en vermengt dit met een beetje water. Dit kun je zo op je gezicht gebruiken. Ik gebruik Let The Good Times Roll het liefst onder de douche, dan verwijder je het product makkelijk van je gezicht. Ik vind de stukjes popcorn niet heel praktisch, die had Lush er wel uit mogen laten van mij. Het ziet er leuk uit maar is niet echt geschikt om op je huid te gebruiken, dus ik haal de stukjes popcorn er altijd uit. Ik gebruik Let The Good Times Roll niet als dagelijkse reiniger, ik gebruik deze milde scrub als ik merk dat mijn huid een scrub kan gebruiken.naamloos-05206483naamloos-05206485Op de bovenstaande foto’s valt de substantie van Let The Good Times Roll goed te zien. Om eerlijk te zijn kocht ik dit product vooral om de geur, deze is verslavend lekker! Let The Good Times Roll ruikt namelijk naar koekjesdeeg. Ik heb van Lush ook de soortgelijke reinigers Angels On Bare Skin, Aqua Marina en Herbalism geprobeerd maar Let The Good Times Roll spant voor mij echt de kroon. Let The Good Times Roll scrubt heel zacht en laat je huid gehydrateerd achter, prettig voor de gevoelige huid!

Ik ben erg positief over zowel Eau Roma Water, Celestial als Let The Good Times Roll. Alle drie producten zijn uitermate geschikt voor de gevoelige huid. Als je een gevoelige huid hebt, net zoals ik, zou ik deze producten zeker aanraden! Het heeft mijn huid eens stuk rustiger gemaakt.

Eau Roma Water €13,25 – 250 g

Celestial €18,25 – 45 g

Let The Good Times Roll €9,90 – 100 g

Al deze producten zijn zowel in de fysieke winkels van Lush als in de webshop te koop.

Geef een reactie

