Tattoo inspiratie

Ik hoor je bijna denken TATTOO inspiratie?! Ik heb het gevoel dat veel mensen niet verwachten dat ik een tatoeage zou willen. Toch vind ik dat tattoo’s heel mooi kunnen zijn. De mooiste tatoeages vind ik subtiele, kleine tatoeages. Kleine versierinkjes op je lichaam welke elk zijn eigen verhaal dragen. Ook vind ik belangrijk dat de tatoeage op een geschikte plek zit. Zelf zou ik een plek kiezen die je niet op het eerste gezicht ziet, i.v.m. werk. Ook vind ik het mooier om een wat ‘verborgen’ plek te kiezen omdat ik geen tattoo zou nemen om deze te showen, maar omdat ik het mooi vind en er een verhaal achter zit.

Voor de duidelijkheid: ik ben niet van plan om binnenkort een tatoage te laten zetten, maar ik denk er de laatste tijd vaak aan. Ooit wil ik een tatoage laten zetten, maar wanneer weet ik nog niet. Ook ben ik benieuwd naar jouw mening! Vandaag laat ik mijn tattoo inspiratie zien.

Alle afbeeldingen in dit artikel zijn afkomstig van Pinterest.

Anker tatoeage

Als eerste wil ik het hebben over anker tatoeages. Ik vind dit een mooi, tijdloos en simpel symbool. Ook is dit teken betekenisvol. Een anker staat namelijk voor stabiliteit, standvastigheid, toewijding, trouw, bescherming, veiligheid, hoop, leven en verlossing. Ook vind ik een anker mooi omdat ik het erg prettig vind om in en dichtbij zee te zijn, een anker herinnert me aan zee.

Unalome tatoage

unalome 2

Toen ik deze tatoage tegen kwam vond ik het meteen mooi. Een sierlijk symbool dat duidelijk ergens voor staat. Een unalome is het boeddhistische symbool voor het pad naar verlichting. Het pad begint onder in het symbool, hoe verder je het pad volgt, hoe bewuster je wordt van je omgeving. Wanneer je de top van het symbool (het rechte stuk)  bereikt, heb je verlichting bereikt. Ik vind de plaatsing van de unalome op de enkel erg mooi! Nu ben ik er echter achter gekomen dat volgens het boeddhisme het unalome teken niet lager dan je heup geplaatst mag worden.

Ster tatoeage

Ster tatoeages zijn tijdloos en simpel. De ster rechtsboven op de linker-foto en de ster in het midden op de rechter-foto vind ik mooi vormgegeven. Net alsof de ster getekend is, niet helemaal symmetrisch. Een ster kan symbool staan voor ‘Reach For The Stars’, ambities en hoop dus. Daarnaast kan een ster symbool staan voor een lichtpunt in de duisternis. Ook worden de 5 punten van een ster geassocieerd met de 5 elementen van de natuur: lucht, water, vuur, aarde en de ziel. Hierbij staat de ster voor harmonie. Als laatste wordt de ster gebruikt als bescherming tegen het kwaad. Veel betekenissen! Zelf vind ik de betekenis ‘Reach For The Stars’ het leukst/mooist en het meest bij mij toepasselijk.

Lotus tatoeage

Vooral de betekenis van een lotus spreekt me aan, daarnaast vind ik het ook een mooie bloem. Een lotus staat voor spirituele, mentale of emotionele groei. Een lotus groeit vanuit donker, vies water(symbool voor een slechte beginsituatie/omstandigheden) naar boven om uit te bloeien tot een prachtige bloem. Welke groei de lotus symboliseert kun je zien door de kleur die de bloem heeft. Roze = ziel en menselijke groei, rood = emotionele groei, blauw = mentale of spirituele groei, omdat men gelooft dat deze groei nooit volledig is, is de knop van de blauwe lotus altijd gedeeltelijk geopend. De vrucht van de blauwe lotus om dezelfde reden helemaal of gedeeltelijk verborgen onder de bloemblaadjes. Wit = staat voor perfectie en puurheid, wordt vaak gebruikt als herinnering aan een doel waarnaar gestreefd wordt. Paars = algemene groei, wordt vaak afgebeeld met 8 bloemblaadjes ter symbolisatie van de 8 paden naar verlichting van het boeddhisme. Ik zou het wel mooi vinden om een kleine lotus tattoo gedeeltelijk met witte inkt in te laten kleuren.

Vogel tatoeage

Als laatste soort tatoeage wil ik het hebben over vogel tatoeages. De twee bovenstaande tatoeages vind ik erg mooi en wederom subtiel. De tatoeage op de rechter-foto vind ik ook nog eens erg mooi gedetailleerd, prachtig! Persoonlijk vind ik een vogeltatoeage mooi omdat ik, toen ik klein was, ervan overtuigd was dat ik kon vliegen. Dat was een domper toen ik erachter kwam dat ik dat dit niet zo was 🙂 Ik droom nog regelmatig dat ik kan vliegen, ik weet niet hoe dat komt. Met mijn tweelingzus heb ik er wel eens over gespeculeerd dat ik misschien een vogel in mijn vorige leven ben geweest, haha. Ook staat een vogel symbool voor vrijheid en een zwaluw voor een mijlpaal, trouw zijn in de liefde of ter nagedachtenis aan een overledene.

Plek van de tatoeage

De plek van de tatoeage vind ik erg belangrijk. Zoals ik al vertelde zou ik tatoeage laten zetten op een plek waarbij je de tattoo niet op het eerste gezicht ziet. De bovenstaande 4 plekken vind ik de mooiste om een (kleine) tatoeage te laten zetten. Voor de duidelijkheid: zijkant op de ribben(wel een pijnlijke plek helaas!), op heup, achter oor en binnenkant enkel(rond die knobbel zou ook pijnlijk zijn).

Dit was mijn artikel over tattoo inspiratie, hopelijk vond je het leuk om hierover te lezen! Laat me zeker jouw mening weten over tatoeages, de plaatsing van tatoeages en soorten tatoeages. En laat natuurlijk ook iets weten als jij een tatoeage hebt of plannen hebt om er een te laten zetten!

4 gedachtes over “Tattoo inspiratie

    1. Hi Elisa, Een bezoeker heeft me hierop gewezen, ik heb van haar aangenomen dat dit i.v.m. de origine van het symbool uit het boeddhisme niet mag. Ik kan het zelf ook niet terug vinden, dus ik kan geen garantie geven dat dit waar is. Hopelijk heb je wat aan dit antwoord! 🙂 Liefs, Emma

      Like

    1. Hi Kell, een unalome kan verschillende vormen hebben. Het unalome symbool zelf heeft naar mijn weten altijd dezelfde betekenis. Als er een ander teken aan het unalome symbool toe is gevoegd, zoals een lotus, kan dit teken wel een aanvullende betekenis hebben. Liefs, Emma.

      Like

Geef een reactie

