Review: Bourjois Poudre De Riz De Java

Al een tijdje gebruik ik Poudre De Riz De Java van Bourjois. Dit losse poeder kocht ik in maart dit jaar in Londen. Laten we eerlijk zijn: ik kocht het gedeeltelijk voor de mooie verpakking. Toen ik dit poeder aanschafte dacht ik dat het een normaal, matterend poeder was. Maar toen ik de verpakking goed las bleek het een ‘Illuminating powder’ te zijn. Daar was ik ook wel in geïnteresseerd!naamloos-04105350Hier zie je de verpakking van het poeder. Is het niet prachtig?! Dit is wat Bourjois zegt over Poudre De Riz De Java:

Bourjois heeft ter ere van haar 150-jarig bestaan haar meest verkochte cult classic poeder geherintroduceerd: Bourjois Poudre de Riz De Java. Deze poeder bestaat als sinds 1879! Het delicaat geparfumeerde, vederlichte poeder geeft je huid een prachtige gloed. Het bergt ook oneffenheden op je huid. Het zorgt er tevens voor dat je foundation perfect blijft zitten. Bourjois Poudre de Riz De Java is verkrijgbaar in één universele kleur die voor iedere huidskleur geschikt is.

naamloos-04105353naamloos-04105364Hier zie je informatie op de verpakking van het poeder en de ingrediënten. Het is dus een los, illuminating poeder wat je over je hele gezicht dient te gebruiken. Een interessant product naar mijn mening. Zo’n product ken ik niet in het budget segment! Ook heb ik nog nooit een soortgelijk product gebruikt op mijn gezicht. naamloos-04105358naamloos-04105362Hier zie je de verpakking van het poeder als je de deksel eraf hebt gedraaid. Als je de beschermsticker verwijderd komen er kleine gaatjes tevoorschijn. Hiermee kun je wat poeder in de deksel doseren en vervolgens met een kwast op je gezicht aanbrengen. Je kunt de gaatjes ook bedekken door het plastic dekseltje te draaien, je snapt wel wat ik bedoel als je de foto’s bekijkt 🙂naamloos-04105371Hier zie je het poeder zelf in de deksel. Het is lichtroze gekleurd en ruikt redelijk sterk. Ik kan de geur van het poeder niet helemaal thuis brengen, een beetje bloemig. Het ruikt in ieder geval als een typische poedergeur.
naamloos-04105375Hier zie je het poeder op mijn arm. Zoals je ziet is het licht gekleurd, het zou wel eens een witte waas kunnen geven als je een getinte huid hebt. Ik heb geen foto’s van het effect van het poeder op mijn gezicht, want dat is zo lastig vast te leggen! Als ik binnen in de spiegel kijk lijkt het een normaal, matterd poeder. Maar zodra ik in de zon kom zie ik duidelijk wat glitters zitten.

Ik had liever gezien dat het poeder geen daadwerkelijke glitters bevat, meer zoals de Hourglass Ambient Lighting powders. Maar de glitters in het poeder zijn niet overdreven chunky. Ik vind het een prettig poeder. Het houd mijn make-up goed op zijn plek en de geur vind ik ook prettig. Ik denk echter niet dat ik dit poeder opnieuw ga kopen. Een pressed matterend poeder en een highlighter geven hetzelfde effect, al dan niet mooier.

Bourjois Poudre De Riz De Java – €12,45

2 gedachtes over “Review: Bourjois Poudre De Riz De Java

Geef een reactie

