Unieke reisbestemmingen in Europa

Alhoewel ik deze zomer niet op vakantie ga kijk ik alsnog graag naar mooie vakantiebestemmingen. Ik kan zo wegdromen bij mooie afbeeldingen en een uitgebreid reisverslag. De mooiste reisbestemmingen vind ik diegene die net wat anders zijn, niet zo ‘mainstream’. Vandaag deel ik vier unieke reisbestemmingen in Europa! 

Klik op de afbeelding om naar de bijbehorende bron te gaan.

Hallstatt, Oostenrijk

View of Hallstatt village with lake and Alps behind, AustriaHallstatt 2Bij Oostenrijk als vakantiebestemming denk ik al snel aan een bergwandelaar met geitenwollen sokken, bergwandelschoenen, een houten wandelstok, een flinke rugzak en een duf hoedje op. Tijdens mijn citytrip in Wenen heb ik gezien hoe mooi Oostenrijk is. Dat bewijst de sprookjesachtige stad Hallstatt wederom. De stad ligt tussen het meer Hallstätter See en het UNESCO cultuurlandschap Dachtsteinmassief (berggebied met meren). Tot in de jaren 60 van de 2oste eeuw was Hallstatt alleen via het meer Hallstätter See bereikbaar. In het centrum van Hallstatt bevind zich een waterval die vanuit de bergen de stad binnen stroomt. In Hallstatt kun je de zoutmijnen, het museum en de sky walk bezoeken. Daarnaast kun je in de zomer rondom de verschillende meren je tijd doorbrengen, wandelingen maken en de ijsgrotten bezoeken (ja, in de zomer!). ’s Winters kun je jezelf begeven op verschillende skipistes.

Positano, Italië

PositanoPositano 2Ook Positano is een erg mooie reisbestemming. Waarschijnlijk heb je al eens een foto van de baai van Positano voorbij zien komen, zoals op de bovenste foto staat weergegeven. In Posito zijn de huizen en hotels tegen de rotsen aan gebouwd waardoor je vanuit de baai een prachtig zicht hebt. Vanuit Positano kun je een excursie per boot naar Capri maken. Ook een tocht langs de Amalfikust is mogenlijk. Daarnaast kun je heerlijk slenteren in dit mooie plaatsje en relaxen op het strand. Als je naar Napels reist kun je vanuit daar een tripje naar de opgravingen van Pompei maken. Napels zelf en Sorrento kun je ook bezoeken.

Porto, Portugal

PortoPorto 2Porto is een havenstad aan de Costa Verde. Na Lissabon is Porto de grootste stad van Portugal. Porto staat bekend als herkomstplaats van portwijn. Dat zou niet de reden zijn dat ik ernaartoe zou willen gaan. De vele bezienswaardigheden en rijke historie van Porto zijn wel reden waarom ik ernaartoe zou willen gaan. Enkele bezienswaardigheden zijn: het historische centrum (welke op de werelderfgoedlijst staat!), de Luis I-brug, Ribeira (oude wijk aan de rivieroever), Torre dos Clérigos (hooste kerktoren in het centrum), Jardins do Palácio de Cristal (park met hoogteverschillen), Avenida dos Aliados (oud stadshuis) en Igreja de Sao Francisco (kerk met museum waar een schatkamer en grafkelder te bezichtigen zijn). Er is zo veel te bezichtigen in Porto, daar hoef je jezelf neit te vervelen!

Santorini, Griekenland

SantoriniSantorini 2Santorini 3Santorini mag natuurlijk niet ontbreken in dit lijstje. Op mijn blog heb ik Santorini al vaker genoemd. Ik wil er namelijk heel graag naartoe! Santorini is een eiland welke ontstaan is door een uitbarsting van een vulkaan op de bodem van de zee. Op een kraterrand van deze vulkaan is Santorini gevestigd. Gek idee toch? Om deze reden hebben sommige stranden op Santorini aparte kleuren zoals red beach en black beach. Ook zijn er warmwaterbronnen te vinden dichtbij Santorini. Santorini staat bekend om haar witte huisjes met blauwe daken welke tegen de steile rotswand zijn aangebouwd. De zonsondergang op Santorini zou fenomenaal zijn, ook is er een archeologisch museum en kun je één van de karakteristieke kerkjes bezoeken. Ook al is Santorini niet zo groot, je kunt er uren rondlopen. Om elke hoek kom je weer een tafereel tegen welke zo uit een reismagazine zou kunnen komen.

Als je nog toevoeging hebt aan deze lijst hoor ik het graag! 🙂

Geef een reactie

