Review: Makeup Revolution Fortune Favours The Brave

Ik zag dit budget oogschaduwpalette regelmatig langs komen op Instagram. Wat een prachtig vormgegeven palette! Ik wilde er graag eentje bestellen voor een vriendin van mij, zij houd namelijk erg veel van oogschaduw. Ik twijfelde of ik er ook eentje voor mijzelf zou bestellen, uiteindelijk heb ik dat gedaan. Vandaag lees je mijn mening over dit palette.

Het Fortune Favours The Brave palette is ontwikkeld in samenwerking met BritishBeautyBlogger. Ik kende deze blogger nog niet, maar haar blog ziet er mooi uit! Dit zegt Makeup Revolution over het palette:

Thirty shades of matte, glimmer and sheen combine in one golden palette for an every which-way smoky eye. From the lightest of brightening base colours to the darkest, most daring shades of navy, black and green and everything in between, Fortune is the most versatile, every-age, every-tone palette yet.

naamloos-05206375naamloos-05206363naamloos-05206368Hier zie je het kartonnen doosje waar het palette in zit. Mooi minimalistisch in het goud.naamloos-05206376naamloos-05206387naamloos-05206391naamloos-05206394En het belangrijkste: het palette zelf en de inhoud hiervan. Ziet dit er niet prachtig uit?! De grote spiegel die het palette bevat is erg handig. Ik vind de oogschaduwkleuren goed gekozen. In sommige oogschaduws zit ook nog eens een mooi patroontje verwerkt. Ook vind ik het prettig dat het palette oogschaduws bevat met verschillende finishes, zowel mat als glanzend.naamloos-05206399naamloos-05206401Ook bevat het palette een oogschaduwkwastje met twee uiteinde. Deze zie je hierboven op de foto.  Aan de ene kant van het kwastje zit een kleine, platte kwast. Aan het andere uiteinde zit een fluffy kwast om mee te blenden. Zoals gewoonlijk bij budgedmerken is het kwastje van slechte kwaliteit. Deze gebruik ik dan ook niet.naamloos-05206413naamloos-05206419De swatches! Op de eerste foto zie je de bovenste twee rijen oogschaduws van het palette, de onderste foto toont de onderste 2 rijen. Van de bovenste twee rijen oogschaduws werd ik niet heel enthousiast. Het pigment is niet het beste wat ik ooit heb gezien. Bij veel oogschaduws heb ik mijn vinger meerdere keren over de oogschaduw heen moeten halen om bovenstaand effect te krijgen. De onderste twee rijen oogschaduws zijn beter gepigmenteerd. Er zitten een aantal mooie, metallic kleuren bij!naamloos-05246738naamloos-05246737naamloos-05246740Ik heb twee verschillende ooglooks gefotografeerd welke ik met het Fortune Favours De Brave palette heb gemaakt. Hierboven zie je de eerste. Deze look is misschien wat saai, maar wel diegene die ik het meest zou dragen. Met de oogschaduws kwam ik bij deze look makkelijk uit de voeten, ondanks de pigmentatie. naamloos-05276773naamloos-05276769naamloos-05276771Bij de tweede look maakte ik een groene ooglook, iets waar ik normaal gesproken niet zo snel voor zou kiezen. Ik vind de look mooi geworden! Wel zie ik achteraf op de foto’s dat de oogschaduws wat vlekkerig aanbrengen. Hier heb ik snel last van door mijn wat vette oogleden. Ik gebruik nu de oogschaduwbasis van Catrice, als je een betere suggestie hebt voor vettige oogleden hoor ik het graag!

Ik ben blij dat ik het Fortune Favours The Brave van Makeup Revolution heb aangeschaft. Ik denk niet dat iedereen van dit palette zal houden omdat de pigmentatie niet geweldig is en de oogschaduws wat vlekkig aanbrengen. Ik vind dit oogschaduwpalette wel fijn omdat het elke kleur bevat die ik zou willen gebruiken in een ooglook. Ook zien de oogschaduws eenmaal op de ogen aangebracht er goed uit, ondanks de gebrekkige kwaliteit.

Makeup Revolution Fortune Favours The Brave –  hier online te koop voor omgerekend €13,-.

Geef een reactie

