Quote of the week #47

Welkom bij Quote of the week #47! Bij ‘Quote of the week’ behandel ik elke maandag een motiverend citaat om de week goed te beginnen.We get so worried about being ''pretty' #47

Bron foto klik hier.

Vandaag wil ik het hebben over de volgende quote.

We get so worried about being ”pretty”. Let’s be pretty kind. Pretty funny. Pretty smart. Pretty strong.

Al even geleden zag ik dit filmpje van de Britse beauty blogger Em Ford. Waarschijnlijk heb je dat filmpje ook al bekeken. In het filmpje laat Em reacties zien die ze heeft gekregen op haar social media sinds ze foto’s ging plaatsen waarop ze geen make-up droeg. En het is zo frustrerend! Als ze geen make-up draagt en je haar huid met acne kunt zien is ze vies en lelijk. Wanneer ze wel make-up draagt krijgt ze positieve reacties, maar wordt haar ook verteld dat dit valse ‘reclame’ is voor haarzelf. Ook zou ze te veel make-up dragen, het zou misleidend zijn en het dragen van make-up op deze manier zou verboden  moeten worden. Het komt erop neer dat je het nooit goed kunt doen! De meeste meiden en vrouwen maken zich dagelijks druk om de manier waarop ze eruit zien. Het probleem wat Em Ford weergeeft in het filmpje is een groot probleem onder vrouwen de dag van vandaag. Bijna elke vrouw denkt door de dag heen ‘Zit mijn haar nog wel goed?’, ‘Is mijn gezicht glanzend geworden en moet ik het bij poederen?’ of ‘Zit dit shirtje niet te strak?’. Je bent veel vaker met je uiterlijk bezig dan je jezelf realiseert. Deze week wil ik, samen met jou, proberen om dit gedeeltelijk los te laten. Je kan het nooit voor iedereen goed doen, dus doe waar jij je goed bij voelt en trek je niet te veel aan van anderen. Focus je liever op belangrijkere dingen dan je uiterlijk. Let’s be pretty strong together!

Houd jij jezelf veel bezig met je uiterlijk?

Geef een reactie

