Reistips

Het is bijna zomervakantie! Voor de meeste betekend dit dat je bijna op vakantie gaat. De reistips -hacks en inpaktips vliegen je om de oren deze periode. Het leek me leuk om een verzameling te maken van de tips/hacks die ik het fijnste vind. Vandaag geef ik je een aantal tips die je reis wat makkelijker, comfortabeler en prettiger maken!

Inpakken packing cubes

Bron afbeelding

Sinds ik deze video bekeek van Ingrid Nilsen wilde ik graag packing cubes aanschaffen. Ik houd van een opgeruimd en georganiseerd koffer en packing cubes helpen hier enorm bij. Ik besloot van het merk Eagle Creek deze set aan te schaffen. Dit merk is ook in Nederlandse webshops verkrijgbaar. Ook kocht ik deze ‘folder’. Hier kun je blousjes, jurkjes enzovoorts in doen die snel kreuken. Ik ben enorm fan geworden van packing cubes. Het zorgt voor een georganiseerd koffer en het lijkt wel of je meer kleding kwijt kunt in je koffer! Ik gebruik de packing cubes bij elke reis die ik maak. Ook gaat het uitpakken van je koffer erg snel en als je jouw koffer moet openen op het vliegveld om er iets uit te halen is dit zo gevonden: geen gezoek meer in je koffer naar je vloeistoffen.

naamloos-05206287Neem een aparte tas of zak mee om je vieze was in op te bergen. Dit is wel zo hygiënisch! Dit was bij mij altijd zo’n item waarbij ik op vakantie dacht: had ik dat maar meegenomen. Bij dezen: neem het op voorhand mee! De review van de zakjes hierboven lees je hier.

bikini bagBron afbeelding

Als je op strandvakantie gaat: neem een bikinbag mee. Deze kun je online kopen en bij de Primark. Een bikinibag is een waterdicht tasje waarin je jouw natte bikini kunt doen. zo wordt niet je hele tas nat. Super handig!

En zorg uiteraard dat er altijd wat ruimte over is in je koffer!

Vloeistoffen

vloeistoffenBron afbeelding

Er zijn altijd mensen op het vliegveld die met enkel handbagage reizen en niet denken aan de regels omtrend vloeistoffen. De vloeistoffen mogen vaak maar in verpakkingen zitten van maximaal 100 ml en moeten samen in een plastic zakje zitten. Check de precieze regelementen even bij de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Zorg dus dat de grootte van je verpakkingen in orde zijn en mijn tip: stop de vloeistoffen thuis al samen in een doorzichtig zakje. Ik heb zelf extra plastic zakjes van het vliegveld meegenomen zodat ik het thuis al in zo’n zakje kan doen. Vaak mag het ook een ander doorzichtig, hersluitbaar zakje of toilettasje zijn. Dat scheelt weer gedoe op het vliegveld!

voorkom lekkenBron afbeelding

Mijn tweede tip voor vloeistoffen: ‘seal’ je verpakkingen met een stukje vershoudfolie. Het is heel simpel: je schroeft de dop van de verpakking van je vloeistof af en legt er een stukje vershoudfolie op. Vervolgens schroef je de dop er weer terug op en voilá: je vloeistoffen lekken niet meer! Bij mij heeft dit trucje tot nu toe geholpen, geen lekkende verpakkingen meer!

Make-up

naamloos-06036961Pak je make-up in de volgorde in dat je het aanbrengt. Bijvoorbeeld: foundation, concealer, poeder, wenkbrauwpoeder, eyeliner, mascara, blush, highlighter en lipstick. Hierdoor vergeet je minder snel iets. SAMSUNG CSCWat ik erg handig vind om mee te nemen op reis is een make-up spiegeltje. Klik hier om de review te lezen over mijn spiegeltje. Een spiegeltje neemt niet veel ruimte in en komt bij mij goed van pas. Als de badkamer bezet is kan ik gewoon mijn lenzen indoen, make-up en haar fatsoeneren op bed of aan een tafel of op een bureau. Ik vind het erg fijn!

Kleding

kledingMaak je een korte reis, zoals een citytrip? Bedenk van tevoren wat je welke dag aan gaat doen. Houdt hierbij rekening met de activiteiten welke je wilt gaan doen en de weersvoorspelling van je bestemming. Neem een extra broek en t-shirt mee en niets meer.

Ga je wat langer op reis? Zorg er dan voor dat je kleding meeneemt welke makkelijk te combineren is. Ook is het handig om een tube ‘reiswasmiddel’ mee te nemen. zo kun je, in een bad bijvoorbeeld, wat kleding wassen als dit nodig is.

Random

paspoort

Bron afbeelding

Maak, voordat je op reis gaat, kopieën van je paspoort, bankpas en verzekeringspasje. Deze kun je naar jezelf mailen of uitprinten en in je koffer stoppen. Mocht je portemonnee ooit gestolen worden, heb je nog kopieën van alles. Als een hotel, verhuurbedrijf o.i.d. in het buitenland vraagt om je paspoort als borg te geven ben je niet verplicht dit te doen. Het is erg onverstandig juist i.v.m. identiteitsfraude. Niet doen dus! Een kopie van je paspoort ben je alleen verplicht te geven aan je werkgever en je bank. Vraagt het hotel toch om een kopie? Schrijf dan duidelijk op het kopie dat het een kopie is en voor wie deze kopie bedoeld is. Bijvoorbeeld ‘Kopie voor hotel Beachside 28-7-2016’. Streep ook je BSN-nummer door, hotels hebben dit niet nodig. Je BSN-nummer staat tweemaal vermeld op je paspoort, streep beide door!

Ik vind het handig om altijd antibacteriële handgel mee te nemen samen met een pakje papieren zakdoekjes. Is er geen wastafel in de buurt om je handen te wassen? Gebruik de handgel in combinatie met de zakdoekjes en je handen zijn bacterie-vrij.

Hopelijk heb je wat gehad aan deze reistips! Het zijn geen mega bijzondere tips, maar een verzameling van dingen die mij geholpen hebben tijdens het reizen. Voel je vrij om jouw tips te delen!

Geef een reactie

