Quote of the week #49

Welkom bij Quote of the week #49! Bij ‘Quote of the week’ behandel ik elke maandag een motiverend citaat om de week goed te beginnen.Hope is the only thing stronger than fear #49

Bron foto klik hier.

Vandaag wil ik het hebben over de volgende quote.

Hope is the only thing stronger than fear

Angsten, soms heb ik het gevoel dat ze mijn leven overnemen. Sommige periodes steken deze angsten meer de kop op als andere. Nu zit ik zo’n periode dat ik me erg druk maak om wat er allemaal wel niet fout kan gaan. Ik ben vooral zenuwachtig voor mijn nieuwe studie en dat ik 5 weken ga werken in Zweden deze zomer. Ik heb er tegelijkertijd ook heel veel zin in, maar opeens ga ik me weer zorgen maken over wat er allemaal kan gebeuren. Dat ik mijn nieuwe studie niet haal, moeilijk contact ga krijgen met mijn klasgenootjes en dat mijn Zweden avontuur één grote ramp wordt. Ik vind het nog steeds lastig om om te gaan met deze angsten. Deze quote uit The Hunger Games vond ik erg toepassenlijk: hoop is het enige dat sterker is als angst. Ik kijk naar mijn einddoelen: het mooie beroep dat ik wil gaan beoefenen na mijn studie en de ervaring die ik op ga doen in Zweden. Dan wordt mijn doel visueel en krijg ik hoop dat ik het wél kan. Deze quote helpt mij om alles wat positiever in te zien, en hopenlijk 😉 jou ook als je jezelf de laatste tijd ook druk maakt!

Maak jij je vaak druk?

Geef een reactie

