Mijn Blogplanners

Je blog goed organiseren zodat alles op tijd online komt kan soms lastig zijn. Voor mij in ieder geval 🙂 Ik heb wat research gedaan op Pinterest, Google en Etsy en heb uiteindelijk 2 blogplanners ontworpen. Vandaag wil ik deze graag aan je laten zien. Ook voeg ik links toe zodat je de blog planners zelf kunt printen en gebruiken!

Weekplanner

Zoals ik al zei heb ik 2 verschillende planners ontworpen. Ik begin met de planner die ik als eerste maakte: de weekplanner. naamloos-07117397Hier zie je de weekplanner. Ik wilde bij deze planner eentje creëren waarbij je in één oogopslag een overzicht hebt van de week. Ik heb trouwens beide planners gemaakt met behulp van het programma Publisher. Ik besloot ook een klein maandoverzicht toe te voegen zodat je kunt zien hoe ver je vooruit hebt gewerkt. Een krulletje op de dag van een artikel betekend dat dit artikel gepubliceerd is of ingepland staat. Ik heb de dagen dat ik artikelen upload grijs gemarkeerd in het maandoverzicht.

onder het maandoverzicht heb ik wat ruimte gelaten voor notities. Rechts van de planner staat een overzicht van de dagen dat ik artikelen upload. Daaronder kun je schrijven welk artikel je gaat uploaden of al geupload hebt. De paarse vakjes aan de zijkant kun je aanvinken als het artikel ingepland staat of al gepubliceerd is. Deze weekplanner heb ik gelamineerd. Ik schrijf met een water-uitwisbare, dunne stift op deze planner zodat ik de tekst weer kan verwijderen en de planner opnieuw kan gebruiken. Een dunne whiteboard stift zou je ook kunnen gebruiken. Dit weekoverzicht hangt boven mijn bureau zodat ik kan zie wat ik nog moet doen voor deze week.

Klik op deze link om mijn weekplanner te printen: Blog planner overzicht – geplastifiseerd 2 PDF

A5 Planner

naamloos-07117406Ik vond het bij mijn Weekplanner jammer dat ik niet zo ver vooruit kan plannen wat artikelen betreft. Welk artikel ik op welke dag wil gaan uploaden, maar dan voor een langere periode. Toen kwam ik op het idee om een uitgebreide planner naast mijn weekplanner te gaan gebruiken. Ik wilde dat deze uitgebreide planner handzaam was, ik ben ’s weekends namelijk regelmatig bij mijn vader en wilde niet een grote map meesjouwen. Ik kocht een map met twee ringen op A5-formaat.

Mijn a5 Planner is onderverdeeld achter verschillende tabbladen. (shop hier de tabbladen)naamloos-07117411Achter het eerste tabblad zit mijn maandoverzicht. Hiermee kan ik goed en duidelijk vooruit plannen. Links zie je een kalender, net zoals bij mijn weekplanner. Hierin zijn de dagen dat ik artikelen upload grijs gekleurd. Als ik een artikel heb ingepland of gepubliceerd komt er een krul bij die dag te staan. Dan weet ik dat ik daar niets meer aan hoef te doen. rechts kan uitgebreid opgeschreven worden welk artikel ik welke dag wil uploaden. De paarse vakjes vink ik aan als het artikel is ingepland of gepubliceerd.

Klik op deze links om mijn maandoverzichten te printen:

 Maandoverzicht augustus 2016 PDF

Maandoverzicht december 2016 PDF

Maandoverzicht november 2016 PDF

Maandoverzicht oktober 2016 PDF

Maandoverzicht september 2016 PDF

naamloos-07117414Achter het volgende tabblad zit een simpel To Do lijstje. hier kan ik opschrijven wat ik nog allemaal moet doen op een bepaalde dag.

Klik op deze link om mijn To Do lijstje te printen: To Do lijstje PDFnaamloos-07117416Achter het derde tabblad kan ik ideeën voor artikelen opschrijven.

Klik op deze link om mijn blad ‘ideeën voor artikelen’ te printen: Ideën voor artikelen PDF

naamloos-07117419Achter het vierde blad zitten blanko papier. Hier kan ik notities maken en ‘doodlen’.naamloos-07117422Achter het laatste tabblad zit een plastic hoesje waar ik bonnetjes van producten in bewaar. Zo kan ik de prijs van die producten makkelijk terug vinden. Shop hier de plastic hoesjes.

Mijn blogplanners zijn simpel, maar ik vind ze erg handig. Hopelijk kun je ze gebruiken om je eigen blog beter te organiseren. Ik hoop in ieder geval je geïnspireerd te hebben over het organiseren van een blog!

Geef een reactie

