Review: Vichy Idéal Soleil SPF 30 Gezichtscrème

Het beschermen van je huid tegen de zon is erg belangrijk. Zo voorkom je huidveroudering, pigmentvlekken en zelfs huidkanker. Zonnebescherming is de beste anti-rimpelcrème die er bestaat! Als je er tijdig mee begint, althans. Aangeraden wordt om je gezichtshuid het hele jaar door te beschermen tegen de zon. Dit doe ik dan ook netjes met mijn bleke huid. Ik heb deze zonnebescherming van Vichy al even in gebruik en vandaag lees je mijn mening!naamloos-05236709Hier zie je het kartonnen doosje waarin de crème zit verpakt. Zoals vaak zit ook deze zonnebescherming in een oranje verpakking.naamloos-05236713naamloos-05236715naamloos-05236729Informatie en bestandsdelen op de verpakking. Je moet voldoende créme aanbrengen (1 theelepel voor je gezicht en hals) en het aanbrengen moet vóór blootstelling aan de zon. De zonnefilters die deze creme bevat zijn Titanium Dioxide en Butyl Methoxydibenzoylmethane.

Titanium Dioxide is een veelgebruikte zonnefilter welke tegen UVB en deels UVA stralen beschermt. Titanium Dioxide veroorzaakt zelden allergische reacties. Titanium Dioxide is op zich een goede zonnebeschermer, het is alleen jammer dat er nanotechnologie is toegepast. Nanotechnologie wil zeggen dat de stof in microscopische kleine deeltjes is geknipt. Dit zorgt ervoor dat de deeltjes beter in het lichaam opgenomen worden waardoor Titanium Dioxide in theorie celbeschadiging zou kunnen veroorzaken. Bij een gezonde huid zou de opname meevallen, gelukkig. Titanium Dioxide met nanotechnologie in oppervlaktewater is daarnaast schadelijk voor het milieu.

Butyl Methoxydibenzoylmethane is een zonnefilter welke beschermt tegen UVA stralen. Ook deze zonnefilter wordt veel gebruikt. Deze zonnefilter is als veilig te beschouwen en veroorzaakt geen huidirritatie.naamloos-05236720naamloos-05236724Hier zie je de tube waar de zonnebeschermer in zit. Prima vormgegeven met een handige klikdop. Op de verpakking staat ook aangegeven dat deze crème geschikt zou zijn voor de gevoelige huid.naamloos-05236727Hier zie je de crème op mijn hand. Het product heeft een witte kleur, maar eenmaal uitgesmeerd laat de crème geen witte waas achter.

Al met al is deze zonnebrandcrème als veilig te beschouwen. Ook is het prettig dat dit product makkelijk te verkrijgen is (in vrijwel elke apotheek) en een schappelijke prijs heeft. Het enige probleem dat ik met de crème heb gehad is dat ik er huidirritatie van krijg. Terwijl dit product geschikt zou zijn voor de gevoelige huid! Na het aanbrengen van de crème voelt mijn huid branderig aan.  Erg jammer! De zonnefilters zelf zouden niet snel irritatie veroorzaken, dus de oorzaak zal waarschijnlijk bij een ander ingrediënt liggen. Door de huidirritatie die ik krijg van deze crème zou ik het niet opnieuw kopen. Heb je geen gevoelige huid? Dan zou ik deze zonnebrandcrème wel aanraden.

Vichy Idéal Soleil SPF 30 gezichtscreme – €14,95

Geef een reactie

