Review: Charlotte Tilbury Bar Of Gold Highlighter + Lip Cheat Pillow Talk

Het merk Charlotte Tilbury kende ik vooral via de youtuber en blogger Amelia Liana. In haar Youtube-video’s heeft ze meermaals benadrukt hoe geweldig ze de Lip Cheat van Charlotte Tilbury in de kleur Pillow Talk vindt. Sinds kort zijn de producten van Charlotte Tilbury verkrijgbaar bij De Bijenkorf. In het filiaal van De Bijenkorf in Amsterdam kocht ik zowel de Lip Cheat als de Bar Of Gold highlighter.naamloos-05136063Hier zie je de verpakkingen van beide producten. Links zie je de highlighter, genaamd Bar Of Gold. Rechts zie je de Lip Cheat in de kleur Pillow Talk. De verpakkingen zien er mooi en luxieus uit!

Lip Cheat – Pillow Talk

naamloos-05136091

Laten we beginnen bij de Lip Cheat! Dit zegt Charlotte Tilbury erover:

Lip Cheat is een rijke, fluweelachtige lippotlood die moeiteloos over de lippen glijd en de kracht heeft om lippen te hervormen en in evenwicht te brengen. Match jouw lippotlood altijd met de kleur van jouw K.I.S.S.I.N.G lipstick om perfect naar de vorm van jouw lippen te kleuren en ervoor te zorgen dat de lipstick op zijn plaatst blijft.

Dit product is dus een matte lippotlood. Deze kun je zowel alleen op je lippen dragen als met een lipstick eroverheen.
naamloos-05136095Hier komt de naam ‘Lip Cheat’ vandaan, met dit lippotlood kun je ‘cheaten’ en je lippen groter laten lijken. Dit kan in principe met elk lippotlood door net wat over de rand van je eigen lippen te tekenen.
naamloos-05136118Hier zie je het potlood zelf. Mooi vormgegeven! Ik vind het goud erg chic staan. Wat erg handig is, is dat onderaan het potlood de kleur van het lippotlood te zien is. Zo kun je snel zien welke kleur je in je handen hebt zonder de dop eraf te hoeven halen.naamloos-05136157Hier zie je de Lip Cheat in Pillow Talk op mijn arm. Hij valt wat donkerder uit dan ik verwachtte. Bij Amelia Liana is de kleur Pillow Talk een natuurlijke, frisse roze kleur. Ik ben wat bleker als Amelia, dus ik had al wel kunnen bedenken dat dit lippotlood wat donkerder bij mij zou uitvallen.SAMSUNG CSCHier zie je de Lip Cheat op mijn lippen. Zoals ik al zei viel het lippodlood donkerder uit dan ik verwachtte. Achteraf gezien had ik beter een andere kleur kunnen kiezen.

Bar Of Gold Highlighter

naamloos-05206333Ook kocht ik de Bar Of Gold Highlighter van Charlotte Tilbury. Ik speelde al even met de gedachte om een gouden highlighter aan te schaffen. De highlighters die ik al heb zijn namelijk allemaal koel van ondertoon. Ik zat erg te twijfelen tussen de Afterglow 8-Hour Powder Highlighter van Urban Decay in de kleur Sin en de Bar Of Gold Highlighter van Charlotte Tilbury. Uiteindelijk koos ik voor Bar Of Gold omdat die een wat subtielere, natuurlijke highlight zou geven. Mijn eerste high-end highlighter!

De verpakking van de highlighter had kwalitatief wat beter gemogen. De verpakking is namelijk van karton en dat slijt erg na veel gebruik. Karton voelt ook niet heel luxieus aan, terwijl je toch een lieve duit uitgeeft aan dit product. De verdere vormgeving vind ik prima gedaan: rosé goud en een simpel, langwerpig doosje. Ik mis wel een spiegeltje aan de binnenkant van het doosje.naamloos-05206330Hier zie je de ingrediënten van de highlighter.
naamloos-05206344Hier zie je de highlighter zelf. Is het geen plaatje? De highlighter heeft echt de vorm van een blok puur goud met wat tekst in de highlighter gedrukt. naamloos-05206357De swatch van de Bar Of Gold highlighter. Deze foto heb ik wat later op de dag genomen, vandaar de koele kleuren. De highlighter geeft in het echt een warme, gouden glans. Op de foto kun je wel goed de intensiteit van de highlighter zien. Het geeft een natuurlijk effect. Ik heb helaas geen duidelijke foto van het effect van de highlighter op mijn gezicht.

Over de Lip Cheat in Pillow Talk ben ik niet zo tevreden. Dit komt grotendeels omdat de kleur van het lippotlood anders uitpakte dan verwacht, mijn eigen fout dus! Dit lippotlood is erg matte, waardoor het wat trekkerig voelt op de lippen. Ik heb nog niet geprobeerd om een lipstick over het lippotlood te dragen, waarschijnlijk voelt dat wat comfortabeler op je lippen. Ik vind het matte effect van dit lippotlood wel erg mooi en ben toch stiekem benieuwd naar de andere kleuren..  De Bar Of Gold highlighter geeft een natuurlijke, warme glans aan je gezicht. Ik vind dit effect erg mooi, houd je van een sterke highlight dan zou ik deze highlighter afraden. De verpakking van de highlighter laat nog wat aan de wensen over, maar het belangrijkste is het effect dat de highlighter geeft op je gezicht. En daar ben ik erg tevreden over!

Charlotte Tilbury Lip Cheat, Pillow Talk – €22,-

Charlotte Tilbury Bar Of Gold Highlighter – €37,60

Beide bij De Bijenkorf verkrijgbaar.

Geef een reactie

