Inrichting Studentenkamer Inspiratie

Sinds kort weet ik dat ik aangenomen ben op de Hogeschool Utrecht! Ik begin komend schooljaar met een 4-jaar durende studie op HBO-niveau. Vanaf mijn woonplaats is het minimaal 2 uur reizen naar Utrecht. Om die reden ben ik momenteel op zoek naar een studentenkamer in Utrecht, als je tips voor me hebt hoor ik het graag. Vandaag deel ik graag mijn inspiratie voor de inrichting van deze studentkamer!

Klik op de afbeelding om naar de bijbehorende bron te gaan.sfeerimpressie 2sfeerimpressie 1De twee bovenstaande afbeeldingen geven een impressie van de sfeer die ik mooi vind voor mijn studentenkamer. Ik zal nu vertellen over de verschillende ‘onderdelen’ van de kamer en waarvoor ik dan zou gaan kiezen.

Vloer

houten vloerrugIk vind een donkere, houten vloer zoals je op de eerste foto hierboven ziet erg mooi. Het liefst zou ik zo’n vloer in mijn studentenkamer leggen. Ik vind het leuk om een mooi tapijt over mijn vloer te leggen, zoeentje als je op de tweede foto ziet. Ik zou dan waarschijnlijk kiezen voor een neutraal gekleurd tapijt. De muren van mijn studentenkamer zou ik waarschijnlijk wit of beige verven.

Bed

hoogslaper ikeaAls er geen ingebouwd bed in mijn studentenkamer zit weet ik al vrij zeker welk bed ik wil gaan aanschaffen. Namelijk bovenstaande hoogslaper! Met een hoogslaper bespaar je ruimte, ik zou onder mijn hoogslaper mijn kleding opbergen.

Kleding

dresserkledingrekOnder de hoogslaper zou ik een ladekast neerzetten, zo een als je hierboven ziet. Wederom vind ik een donkere kleur hout mooi, net zoals bij de vloer. Ook zou ik onder mijn hoogslaper een kledingrek zetten en klaar is je inloopkast! šŸ™‚

Bureau

bureau 1bureau 2Een plek om rustig te kunnen studeren is een must voor mij. Om ruimte te besparen zou ik een simpel, klein bureau kiezen. Om genoeg opbergruimte te creƫren zou ik verschillende wandplanken boven mijn bureau hangen. Ziet er ook nog eens mooi uit!

Opbergruimte

 

wandplankenOm extra opbergruimte te creƫren zou ik een extra kast neerzetten en/of gebruik maken van wandplanken.

 

Kaptafel

kaptafel 1kaptafel 2Als er ruimte voor is zou ik graag een plekje creƫren waar ik mijn make-up kan doen. Hierboven zie je enkele voorbeelden van kleine kaptafels. Misschien zou ik onder de hoogslaper een kaptafel kunnen neerzetten.

Zitplek

bankfauteuilEen plek waar je even kunt gaan zitten en relaxen zou ook fijn zijn. Ik denk dat er niet veel ruimte meer over is en ik dus voor een fauteuil zou kiezen. Maar als een bank er nog bij past zou ik hier ook voor kunnen kiezen. Een tv en een dekentje erbij en je hebt mijn ideale relax-plek.

Decoratie

 

Ter decoratie zou ik een aantal planten in mijn studentkamer neer zetten. Cactussen, omdat deze makkelijk in onderhoud zijn. Ook vind ik tropische planten een leuke vibe aan een interieur geven. Ook zou ik een grote spiegel willen, hier kun je niet alleen je kleding in checken, maar het laat de ruimte ook groter lijken. Als laatste lijkt me een gallery wall leuk. Oftewel, een verzameling van prints en foto’s aan de muur.

Ik hoop dat je het leuk vond om mijn interieurinspiratie te lezen voor mijn toekomstige studentenkamer. Als je ook naar een studentenkamer gaat verhuizen of er al in eentje woont hoop ik je geĆÆnspireerd te hebben. Als je tips hebt of je mening wilt geven hoor ik het graag!

 

3 gedachtes over “Inrichting Studentenkamer Inspiratie

Geef een reactie

