Review: Essence Sun Club 2in1 Bronzing Powder + Essence Mosaic Blush

Vandaag geef ik mijn mening over twee budget-vriendelijke producten van Essence. In vond de vormgeving van beide producten erg mooi en was benieuwd wat voor effect ze zouden geven op mijn gezicht.naamloos-04105379Hier zie je beide producten. Is de vormgeving niet mooi gedaan? Ik kocht zowel een blush als een duo van een bronzer en highlighter.

Mosaic Blush

naamloos-04105411naamloos-04105417naamloos-04105413Ik kocht de Mosaic Blush van Essence in de kleur 20 All You Need Is Pink. Dit is wat Essence zegt over deze blush:

mix it. drie perfect matchende kleuren zijn samengesteld als een mozaïek om te mixen bij het aanbrengen voor een unieke tint. in heldere koraaltinten of warm brons-goud tot frisroze, er is een passende blush voor elke teint. 

Naast de vormgeving sprak de kleur van deze blush me erg aan. Deze blush heeft een frisse, roze kleur. De kleur bestaat uit een mix van donker-roze, licht-roze en perzik kleur. Lekker zomers! De blush bestaat uit verschillende driehoeken welke uit verschillende kleuren bestaan. De driehoeken zitten in een 3d patroon in de verpakking. Erg mooi! Na verloop van tijd gaat dit 3d effect natuurlijk wel weg.naamloos-04105429Hier zie je de swatch van de blush op mijn arm. Het pigment van de blush is niet heel intens. Naar mijn mening hoeft een blush ook niet intens gepigmenteerd te zijn, je wil immers een natuurlijk effect creëren. Het effect van de blush op mijn gezicht vind ik erg mooi. Het geeft een fris en natuurlijk effect. Precies wat ik verlang van een blush!

Sun Club 2in1 Bronzing Powder

naamloos-04105387naamloos-04105395naamloos-04105393Bij de Sun Club 2in1 Bronzing Powder koos ik voor de kleur 10 Sunshine. Er is een tweede kleur, 20 Sunset, dat is een duo van een bronzer en blush. Dit is wat Essence zegt over de Sun Club 2in1 Bronzing Powders:

een vleugje zomer… het gehele jaar! de sun club 2in1 bronzing powder geeft een lichte teint aan je gezicht en hals. de poeder is verkrijgbaar in twee varianten. de lichtere, matte bronzer is gecombineerd met een roze blush voor een frisse en stralende teint, terwijl de donkere, matte bronzer is gecombineerd met een highlighter, voor prachtige glanzende accenten. elke poeder wordt apart geproduceerd, zodat iedere bronzing powder een uniek stuk is.

Ik was erg benieuwd of dit duo een natuurlijk effect zou geven op mijn bleke huid. Bij goedkopere bronzers is de kleur namelijk vaak te oranje voor me. Weer wil ik even de vormgeving van dit product benadrukken. Dat heeft Essence goed gedaan!  Ik vind de overloop van de bronzer naar de highlighter erg mooi.naamloos-04105405Hier zie je de swatches van zowel de bronzer als de highlighter. De bronzer is goed gepigmenteerd, de highlighter is wat minder sterk gepigmenteerd. De bronzer is volledig mat en neigt naar een oranje ondertoon. De highlighter geeft een warme glans. Je kunt de bronzer en highlighter zowel apart gebruiken als samen combineren als een glanzende bronzer. Ik heb het enkel apart gebruikt.

Vóór gebruik van de Sun Club 2in1 Bronzing Powder.

Na gebruik van de Sun Club 2in1 Bronzing Powder.

Dit product heeft me positief verrast! Ik heb vaak moeite met het dragen van bronzers omdat de ondertoon vaak te oranje is, het vlekkerig dekt en kort gezegd vaak niet natuurlijk oogt bij mijn bleke huid. Ik heb de poeders lichtjes aangebracht op bovenstaande foto’s en vind het effect erg mooi! Een zacht, natuurlijk effect. De poeders zijn erg makkelijk in gebruik, ze blenden makkelijk uit en dekken mooi, niet streperig of vlekkerig. Door de lichte tot medium dekking van de poeders zijn ze voor de bleke huid erg prettig in gebruik. Bij bronzers die meer pigmentatie hebben breng ik al snel te veel aan, wat bij deze niet het geval is.

Over beide producten van Essence ben ik erg tevreden. Ik zou ze vooral aanraden voor de lichte huid, daarbij geven ze een zacht, natuurlijk effect. Bij de getinte huid vallen de kleuren denk ik al snel weg. Maar voor de lichte dames zou ik de producten zeker aanraden. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten!

Essence Mosaic Blush 20 All You Need Is Pink – €2,99

Essence Sun Club 2in1 Bronzing Powder 10 Sunshine – €3,59

Geef een reactie

