Boekrecensie: LEES DIT ALS JE TOPFOTO’S WILT MAKEN.

Even geleden kocht ik het boek LEES DIT ALS JE TOPFOTO’S WILT MAKEN. van de schrijver Henry Carroll. Ik las een recensie van dit boek waarin stond dat dit een makkelijk boek was om te lezen en dat alles duidelijk en simpel uitgelegd werd. Dat klinkt precies als een boek voor mij! Ik wil al een tijdje iets aan mijn fotografie skills doen, maar heb geen zin om stukken tekst te lezen met technische termen waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik besloot daarom om dit boek te lezen.naamloos-07167429Hier zie je de kaft van het boek. Sorry voor de vlekken! Ik heb de foto’s pas gemaakt nadat ik het boek heb uitgelezen. Ik vind de vormgeving goed gedaan, simpel, clean en straight to the point. Het formaat van het boekje vind ik ook handig, a5-formaat, lekker handzaam. Het boek is niet erg dik, 128 pagina’s. De vormgeving, het formaat en de dikte van het boek zorgen ervoor dat het boek erg toegankelijk aandoet. Iedereen kan het lezen, ook al weet je nog niets van fotografie. naamloos-07167432De tekst op de achterkant van de kaft. naamloos-07167435De inhoud van het boek. De indeling van het boek is logisch en duidelijk gerangschikt. Dit vind ik erg prettig bij een informatief boek! Na de inleiding verteld Henry over compositie, belichting, licht, lenzen, zien en als laatst staan er wat bijlagen in het boek.naamloos-07167433naamloos-07167434Hier zie je wat pagina’s uit het boek.

Ik kan niet anders zeggen dat dit een erg prettig boek is om te lezen en dat ik er veel van heb geleerd. Het boek is precies uitgevallen zoals ik het verwacht had. Duidelijke en simpele uitleg, mooie foto’s als voorbeelden. Informatie waarmee je meteen aan de slag kunt! Ik heb tijdens het lezen van dit boek wat aantekeningen gemaakt. Deze aantekeningen zijn voor mij een samenvatting van de belangrijkste informatie die in dit boek staat. Hierin kan ik makkelijk informatie terugzoeken als ik dit tijdens het fotograferen nodig heb. Ik zou dit boek aanraden aan iedereen die meer wil leren over fotograferen.

LEES DIT ALS JE TOPFOTO’S WILT MAKEN. is te koop voor €14,95

Geef een reactie

