Review: L’oréal Nude Magique Cushion foundation

Een hele tijd geleden reviewde ik de cushion foundation van Lancôme, klik hier. Deze foundation vond ik er fijn om in de zomer te gebruiken. Het is namelijk een lightweigt foundation die qua kleur goed paste bij mijn huid en de foundation beschermde ook nog eens tegen de zon met SPF 23. Het enige nadeel van deze foundation was de prijs, daarom was ik erg blij toen ik zag dat L’oréal ook een cushion foundation heeft ontwikkelt. Vandaag lees je mijn review over deze budget-variant!

naamloos-07077089Laten we beginnen bij de verpakking van de foundation. De foundation zit een ronde verpakking met een metallic roze/paarse bovenkant. Mooi! De foundation is verkrijgbaar in 6 tinten waarvan ik de lichtste kleur (01) heb.naamloos-07077102Hier zie je de verpakking van de cusion foundation van Lancôme naast diegene van L’oréal. Zoals je kunt zien zijn ze erg vergelijkbaar.

Dit zegt L’oréal over de Nude Magique Cushion Foundation:

De Nude Magique Cushion is dé innovatie in foundation. Het foundationkussentje doseert de juiste hoeveelheid, en de hydraterende foundation is op waterbasis voor een natuurlijk resultaat. Met Nude Magique Cushion Foundation creëer je makkelijk en snel een egale, frisse teint met de begeerlijke dauwachtige gloed.

naamloos-07077094naamloos-07077098Hier zie je nog wat extra informatie op de verpakking van de foundation. De foundation zou dus een gezonde glans geven en beschermt je gezicht ook nog eens met SPF29. Een hogere beschermingsfactor als de cushion foundation van Lancôme!naamloos-07077105Als je het dekseltje opent komt er een sponsje en een spiegeltje tevoorschijn. Het spiegeltje is van goede kwaliteit en het sponsje werkt prettig.naamloos-07077109Als je het sponsje verwijderd zie je een klepje.naamloos-07077114Als je deze opent kom je nog een plasticje tegen die je moet verwijderen.naamloos-07077116En daar is dan eindelijk de spons waar de foundation in zit!naamloos-07077118Hier zie je de spons met foundation van dichtbij. De sponsapplicator dien je op dit sponsje te deppen en vervolgens kun je de foundation aanbrengen op je gezicht. Ik was erg benieuwd of het effect van deze foundation vergelijkbaar is met die van Lancôme. Ik ben vergeten om een swatch te maken van de foundation. Op de volgende foto’s kun je het effect van de foundation op mijn gezicht zien.

Links zonder de L’oréal Nude Magique Cushion Foundation, rechts met.

Ik ben erg onder de indruk van deze foundation! Ik vind het effect erg mooi. De foundation is licht genoeg voor mijn huidskleur, geeft een gezonde glans, een goede dekking en bevat ook nog eens SPF 29! Ik vind de L’oréal Nude Magique Cushion Foundation prettiger dan de cushion foundation van Lancôme. En dat terwijl de foundation van L’oréal meer dan de helft goedkoper is ten opzichte van Lancôme! Ten eerste is de kleur van L’oréal wat lichter dan die van Lancôme. Ook dekt de variant van L’oréal beter en geeft deze meer bescherming tegen de zon! Ik ben erg enthousiast over de budget cushion foundation van L’oreal en zou deze aan iedereen aanraden die van een lichtgewicht, medium-dekkende foundation houd die tevens tegen de zon beschermt.

L’oréal Nude Magique Cushion Foundation 01 – €17,99

(de producten van L’oréal zijn regelmatig in de aanbieding bij de drogisterij, dus als je deze in de gaten houdt kun je de foundation voor minder geld aanschaffen)

2 gedachtes over “Review: L’oréal Nude Magique Cushion foundation

    1. Dankjewel! Vooral in de zomer vind ik deze foundation fijn, lekker lichtgewicht en beschermt tegelijkertijd tegen de zon. Ik ben momenteel op zoek naar een foundation met wat meer dekking, wat is jouw favoriet?

      Like

Geef een reactie

