Review: RoC Soleil-Protect Comfortfluid Hoge Tolerantie SPF 50 + Anti-Aging Spray SPF 30

De zomer loopt op haar einde (al is het weer nog erg mooi gelukkig!), op de valreep review ik vandaag twee producten ter bescherming tegen de zon. Ik was op zoek naar een product dat mijn gezicht tegen de zon beschermt met minimaal factor 30. Ik heb een erg gevoelige huid en besloot daarom voor de Comfortfluid Hoge Tolerantie te kiezen. Omdat het tweede product van RoC gratis was besloot ik om ook een zonbescherming voor mijn lichaam mee te nemen. naamloos-07107295Hier zie je de producten bij elkaar. Mooie vormgeving, het is te zien dat het geen spotgoedkope producten zijn!

Soleil-Protect Comfortfluid Hoge Tolerantie SPF 50

naamloos-07107314naamloos-07107319Laten we beginnen met het product waar ik het meest nieuwsgierig naar was: de Soleil-Protect Comfortfluid Hoge Tolerantie SPF 50. Deze zou geschikt zijn voor de gevoelige huid. Onlangs probeerde ik een zonnebescherming voor het gezicht van Vichy die ook beweerde geschikt te zijn voor de gevoelige huid, maar daar kreeg ik alsnog huidirritatie van. Ik hoopte dat dit product zacht genoeg was voor mijn huid.naamloos-07107316naamloos-07107313Wat informatie op de verpakking. De fluid zou snel intrekken en hypoallergeen zijn.naamloos-07107310Hier zie je de ingrediëntenlijst van het product. De fluid bevat geen parabenen en geen parfum. De zonnefilters in dit product zijn Octocryleen en butyl methoxydibenzoylmethane, oftewel avobenzone. Octocryleen is een chemische zonnefilter welke tegen alle UVB straling beschermt  en gedeeltelijk tegen UVA straling. avobenzone beschermt tegen alle UVA straling. Samen bieden deze zonnefilters dus bescherming tegen zowel UVA als UVB straling.
naamloos-07107322De gebruiksaanwijzing op de binnenkant van het doosje. naamloos-07107325naamloos-07107327naamloos-07107328De verpakking van de tube zelf is wederom mooi vormgegeven en bevat een handig ‘tuitje’ waar het product uit komt. Hygiënisch!naamloos-07107330Hier zie je de substantie van de fluid. Het is aardig dun, zoals je misschien al had verwacht. Als je de fluid uitsmeert trekt deze snel in en laat deze geen witte waas achter.

Anti-Aging Spray SPF 30

naamloos-07107333naamloos-07107335Ook kocht ik een zonnebeschermer voor het lichaam. Deze zou onzichtbaar zijn, wat ik prettig vind. naamloos-07107336naamloos-07107338Wat informatie op de verpakking. Ook deze zonnebeschermer beschermt tegen zowel UVA als UVB straling.
naamloos-07107339Hier zie je de spray op mijn arm. Het zorgt voor een glans, maar verder zie je niets. Hierdoor moet je wel opletten dat je overal genoeg aanbrengt, anders beschermt de spray niet volledig.

Bij beiden producten heb ik geen last gehad van huidirritatie. Hoera! 🙂 De fluid voor het gezicht vind ik erg prettig, de beste van alle zonnebeschermers voor het gezicht die ik ooit heb gebruikt! Het trekt snel in, laat geen witte waas achter, irriteert niet en beschermt met een hoge factor tegen UVA én UVB stralen. Dit is een nieuwe favoriet van mij geworden. De spray voor het lichaam vind ik prima, ik ben er niet ondersteboven van zoals bij de fluid. Het is een prima zonnebeschermer, maar ik vind de prijs iets te hoog voor een prima zonnebeschermer. Naar mijn mening zijn er ook goede goedkopere zonnebeschermers voor het lichaam op de markt. De fluid voor het gezicht is echter een nieuwe stapel voor mij, I love it!

RoC Soleil-Protect Comfortfluid Hoge Tolerantie SPF 50 – €17,23

RoC Soleil-Protect Anti-Aging Spray SPF 30 – €16,95

Geef een reactie

