Review: Jeffree Star Lip Ammunition Unicorn Blood

Al een tijdje heb ik het merk Jeffree Star Cosmetics op het oog. Vooral over de liquid lipsticks van het merk hoor ik positieve geluiden. Ik houd zelf het meeste van een lipstick in klassieke vorm. Toen Jeffree Star uit kwam met lipsticks in deze vorm, Lip Ammunition genaamd, kon ik het niet laten om er eentje te bestellen. Ik koos voor een kleur die voor mij wat buiten mijn comfort zone ligt, namelijk donkerrood.

Dit zegt Jeffree Star Cosmetics over de lipstick:

We had to bring back our top selling liquid shade in this new formula!
Our stick lipstick formula has one swipe coverage and packs a punch! Satin finish. Extreme pigment. Smells like creamsicle ice cream. Can be used with any lip liner or worn by itself. This product is 100% vegan & cruelty-free! (tips before use: exfoliate with lip scrub then apply to bare lips!) Also: Paraben & Gluten-Free / 0.12 oz.

Zoals je kunt lezen is de kleur Unicorn Blood al langer verkrijgbaar in liquid lipstick vorm. Dat product is zo populair dat Jeffree besloot om dezelfde kleur in een Lip Ammunition vorm uit te brengen. Ik las dat de Lip Ammunition vorm van Unicorn Blood wat lichter gekleurd is, wat ik prettig vind omdat het toch een erg donkere kleur is voor mijn lichte huidje. naamloos-12028331Hier zie je de verpakking van de lipstick. Onder de lipstick heb ik het papier en de bubble wrap gelegd waarin de lipstick verpakt zat. Allemaal heerlijk hysterisch roze! Welk meisje houd nu niet van knallend roze? Ik in ieder geval wel!naamloos-12028345De ingrediënten van de lipstick. De lipstick bevat geen parabenen of gluten.naamloos-12028346Ook is de lipstick vegan en is het zonder dierenleed geproduceerd. naamloos-12028349Ik koos de populaire kleur Unicorn Blood.naamloos-12028353De verpakking van de lipstick.  Ik vind de vormgeving erg leuk eruit zien, roze met zilver in een kogelvorm. De lipstickhuls doet eer aan de naam van de lipstick. de verpakking voelt helaas goedkoop aan. Het voelt erg licht en van goedkoop plastic aan. Dit viel me een beetje tegen, er zit toch een prijskaartje aan deze lipstick.
naamloos-12028369Hier zie je de lipstick zelf in de verpakking. De geur van deze lipstick is zoet en doet me meteen denken aan de Essence lipsticks.
naamloos-12028375Hier zie je de lipstick van dichtbij. Zoals je kunt zien zitten er wat vlekjes op de lipstick. Dit heb ik al eens eerder met een lipstick gehad. Weet iemand waardoor dit komt? Het doet verder niets aan de kwaliteit van de lipstick af, het ziet er alleen niet zo aantrekkelijk uit.naamloos-12028391De swatch. Unicorn Blood is een donkerrode kleur, tegen het bruine aan.naamloosEn de swatch op mijn lippen. De lipstick is niet helemaal netjes aangebracht, sorry daarvoor. Normaal gesproken zou ik een lippotlood gebruiken, voor deze review wil ik graag de lipstick op zichzelf laten zien. Zo zie je de kleur en finish het beste. Ik vind de kleur erg mooi! De finish is satin. Niet helemaal matte, maar ook zeker geen shiny lipstick.

Ik ben gematigd enthousiast over de Lip Ammunition Unicorn Blood van Jeffree Star Cosmetics. De kwaliteit van de verpakking, de geur van de lipstick en de vlekjes op de lipstick doen me denken aan Essence lipsticks. De lipstick doet wat goedkoop aan dus, terwijl je er wel meer voor betaald dan een Essence lipstick. Daarentegen vind ik de kleur , finish, dekking en het design van de verpakking wél erg mooi. De lipstick sleet niet zo mooi op mijn lippen, de volgende keer ga ik zeker een lippotlood dragen bij deze lipstick om dit weg te nemen. De lipstick blijft aardig goed zitten, maar na een maaltijd of drankje moet je het wel bijwerken. Ik ga deze lipstick zeker vaker dragen, omdat ik de kleur in combinatie met de finish zo tof vind.

Lip Ammunition in Unicorn Blood – $18,- (ongeveer €16,74)

o.a. via de website van Jeffree Star Cosmetics te koop.

Geef een reactie

