Review: Tarte Showstopper Clay Palette

Tarte vind ik een erg mooi make-up merk. Hun verpakkingen, productconcepten en kwaliteit spreekt me aan. Ik had echter nog nooit een product van Tarte getest, want het is lastig verkrijgbaar in Nederland. Toch wist ik een mooi palette te bemachtigen. Vandaag geef ik mijn mening over dit palette.

naamloos-09017928naamloosnaamloos-2Hier zie je wat foto’s van de verpakking met bijbehorende informatie. Het kartonnen doosje om het palette heen is in dezelfde stijl als het palette zelf: zacht paars met een slangenhuid-patroon erin gedrukt en gouden details. Mooi!naamloos-09017943Het eerste wat ik in het kartonnen doosje vind is bovenstaand kaartje. Op dit kaartje staan een aantal voorbeelden van looks die je met het palette kunt maken. Ook staat er per look een mini-tutorial beschreven.naamloos-09017947naamloos-09017954Naast het kaartje vind je natuurlijk het palette zelf in de kartonnen verpakking. Ik vind het palette erg mooi vormgegeven, paars met het slangenhuid-patroon erin gedrukt in combinatie met goud. Normaal gesproken vind ik goud niet zo snel mooi, maar de combinatie met het paars vind ik erg mooi en luxe ogen.naamloos-09017966Als je het palette opent zie je zes oogschaduws, een blush, bronzer en highlighter. Een erg compleet palette naar mijn mening. Een nadeel: over de poeders ligt een plasticje waar de namen van de poeders op staan. Deze gooi je weg als je het palette gaat gebruiken. Het zou wat handiger zijn geweest als de namen van de poeders op het palette zelf stonden.naamloos-09017970Hier zie je de kleuren van de poeders met bijbehorende namen goed. Ik vind de kleurcombinatie in dit palette erg goed gekozen. Vaak is er toch 1 of enkele kleuren in een palette die me niet aanstaan. Bij dit palette is dit niet het geval. Iedere kleur vind ik mooi en bruikbaar.
naamloos-09018010-pnaamloos-09018004-pHet pigment van de poeders is dik in orde. Ook zijn de poeders niet korrelig. Ik vind de oogschaduws stuk voor stuk top. De kleuren zijn allemaal bruikbaar en de kleuren lijken niet te veel op elkaar. De blush is wat feller dan ik dacht, een echte koraalkleur. Als je deze licht aanbrengt zorgt het voor een fris effect. De highlighter vind ik erg mooi warm en natuurlijk. Precies waar ik van houd. De bronzer vind ik aardig warm en oranje. Dit poeder gebruik ik als extra, matte oogschaduw.

naamloos-12208701In deze look heb ik de blush, highlighter en oogschaduws gebruikt.

Ik ben erg tevreden met het Showstopper Clay Palette van Tarte. De kleurencombinatie vind ik erg goed gedaan. Jammer is dat de bronzer erg oranje is. Verder is de kwaliteit dik in orde. Ik vind het een erg compleet, bruikbaar en mooi palette. Een aanrader! Mocht de kleurencombinatie van dit palette niet helemaal jouw smaak zijn, Tarte heeft erg veel van dit soort paletten met andere kleurcombinaties. Neem eens een kijkje zou ik zeggen!

Tarte Showstopper Clay Palette – £42,- via http://www.rosesbeautystore.com

Geef een reactie

