Battle Review: Bourjois Radiance Reveal Concealer vs. NYX HD Concealer

Even geleden had ik een nieuwe concealer nodig. Alhoewel ik de concealer die ik toen gebruikte erg fijn vond, wilde ik graag een nieuwe proberen. Ik hoorde goede geluiden over zowel de Bourjois concealer als die van NYX. Ik kon niet kiezen en besloot ze beide te kopen om te kijken welke ik het prettigst vond. Ik heb al vaker zo’n vergelijking van producten gedaan, deze keer heb ik het een nieuwe naam gegeven: Battle Review. Vandaag dus twee concealers in de battle!naamloos-12028399

NYX HD Concealer

Laten we beginnen bij de NYX HD Concealer. Dit is wat NYX over deze concealer zegt:

Now available in 12 more shades to accommodate an even wider range of skin tones, our best-selling HD Studio Photogenic Concealer effectively covers imperfections, discoloration and under-eye circles without ever looking cakey or obvious. The result is beautiful, natural-looking coverage you can count on.

Ik koos de op één na lichtste kleur, CW01 Porcelain. Volgens NYX is dit een lichte kleur met blauwe ondertoon. NYX heeft een grote variatie wat betreft kleur, deze concealer is in 23 verschillende tinten te verkrijgen! Onder deze 23 tinten zitten ook 3 corrigerende kleuren, namelijk geel, paars en groen. Erg uitgebreid voor een budget merk!

NYX HD Concealer (3,2 ml) – €7,65

Verkrijgbaar bij Douglas, de NYX winkel in Amsterdam en verschillende webshops.naamloos-12028403naamloos-12028417naamloos-12028406naamloos-12028412naamloos-12028414naamloos-12028416De verpakking van de NYX HD concealer met bijbehorende informatie. Ik vind de verpakking van de concealer prima, rechttoe rechtaan. naamloos-12028435De applicator van de NYX HD Concealer. Het is een simpele, welbekende lipgloss-achtige applicator(heeft deze applicator een specifieke naam? 🙂 ). Deze vind ik prettig werken.

Bourjois Radiance Reveal Concealer

Dan de concealer van Bourjois. Dit zegt Bourjois over de Radiance Reveal Concealer:

THE MAGIC TOUCH FOR YOUR COMPLEXION

Correction – radiance – skincare

It conceals imperfections, dark circles and puffiness for a fresh and radiant look.

An instant skincare action: enriched with Mont Blanc glacier water & hyaluronic acid, it visibly smoothes away wrinkles and fine lines and hydrates the under eye area for up to 24 hours.

Its plus: a melting texture for a fresh feel!

Tip: thanks to its precise applicator, it can be used as a highlighter as well.

“Imperfections are concealed”: 97% of women* agree

“Dark circles & puffiness are smoothed away”: 93% of women* agree

“Eyes are brightened”: 90% of women* agree

*User test on 29 volunteers. Dermatologically tested. Non-comedogenic

Ik koos de meest lichte kleur, namelijk 01 Ivory. De concealer van Bourjois is in 3 tinten verkrijgbaar. Beduidend minder dan de concealer van NYX. Als je een getinte huid hebt is de kans groot dat de concealers van Bourjois te licht voor je zijn.

NYX belooft met haar concealer een goed dekkende, natuurlijk ogende concealer. Bourjois heeft wat meer beloftes. Bourjois’ concealer zou naast een goede dekking geven ook corrigeren, fijne lijntjes glad maken en de huid onder je ogen wel 24 uur lang hydrateren. Ook zou de concealer als highlighter gebruikt kunnen worden. Ik heb de concealer echter alleen onder mijn ogen getest.

Bourjois Radiance Reveal Concealer (7,8 ml) – €12,49

Verkrijgbaar bij verschillende drogisterijen en via verschillende webshops.
naamloos-12028419naamloos-12028424naamloos-12028420De verpakking van de Bourjois Radiance Reveal Concealer met bijbehorende informatie. Ik vind de verpakking van deze concealer wat stijlvoller dan die van NYX. De inhoud van de NYX concealer is 3,2 ml terwijl de inhoud van die van Bourjois 7,8 ml is. De Bourjois concealer heeft dus meer dan 2 keer zo veel inhoud dan die van NYX.naamloos-12028430De applicator van de Bourjois concealer. Deze is hetzelfde soort applicator als de concealer van NYX.

naamloos-12028439-pDe Swatches van de concealers. De concealer van NYX is duidelijk lichter dan die van Bourjois. Je ziet hier het verschil in substantie ook duidelijk, de concealer van NYX is wat dunner terwijl die van Bourjois romiger is.

Ik heb het effect van de concealers onder mijn ogen ook gefotografeerd. Je ziet eerst mijn ‘naakte’ huid. Vervolgens heb ik onder elk oog één van de twee concealers aangebracht. Op de onderste foto zijn beide effecten van de concealers te zien.naamloosnaamloos-12098542-pnaamloos-2-pJe ziet dat de NYX concealer dekkender is.naamloos-12098549Als laatste het full-face effect van de concealers. Niet zo’n prachtige foto, maar hier zie je goed het verschil in effect van de concealers.

Voordat ik de concealers ging testen dacht ik dat de NYX concealer zou gaan winnen. Deze is namelijk goedkoper, is in veel tinten beschikbaar en zou erg dekkend zijn. Na het swatchen was ik al helemaal overtuigd, die van NYX is lichter van kleur en dekkender. Toch ben ik tijdens het testen van de concealers verrast. De concealer van NYX is dan wel dekkender, maar ook droger waardoor deze meer in de lijntjes trekt. Daarintegen is de concealer van Bourjois hydraterend en trekt deze minder in de lijntjes. Ik vind beide concealers erg prettig en denk dat het aan persoonlijke voorkeur ligt welke het beste bij jou past. Hieronder heb ik de voor- en nadelen van beide concealers opgesomd zodat je voor jezelf een keuze kunt maken. Geen duidelijke winnaar dus in deze battle review!plus-en-minpunten

Geef een reactie

