Ik stop met bloggen

Vanaf september dit jaar lukt het me niet meer om mijn blog goed bij te houden. Zoals ik in de update schreef die ik een maand geleden plaatste, nam mijn nieuwe studie meer tijd in beslag dan ik verwacht had. 3 maanden heb ik geen enkel artikel geplaatst. De eerste maanden van mijn nieuwe opleiding waren heftig en hectisch. Ik moest wennen aan mijn nieuwe klasgenoten, school en de gang van zaken. Ik was ervan overtuigd dat ik in het tweede blok weer de tijd zou vinden om mijn blog bij te houden. In het tweede blok weet je immers hoe alles in zijn werk gaat en hoe je het leren enzovoorts het beste aan kunt pakken.naamloos-12028369Begin december besloot ik om het bloggen weer op te pakken. Ik twijfelde enorm of ik met mijn blog moest stoppen of dat ik nieuw leven in mijn blog ging blazen. Ik koos voor het laatste. Ik vond bloggen nog steeds enorm leuk en besloot om het gewoon te proberen en te kijken waar het schip strandde. Als ik op dat moment had besloten om te stoppen met bloggen had ik mezelf altijd afgevraagd ‘Wat als ik wél door was gegaan met bloggen, zou het een succes zijn geworden?’. Naar mijn mening is het leven te kort om de rest van je leven rond te lopen met vragen die beginnen met ‘Wat als ..’. Dus ik besloot er weer vol voor te gaan. Met een hoofd vol ideeën en enthousiasme ging ik aan de slag.SAMSUNG CSCHelaas verliep dit niet zoals ik gehoopt had. Sommige artikelen kwamen te laat online, ik was niet tevreden met de kwaliteit van de artikelen en ik kwam er maar niet uit hoe ik mijn blog wilde gaan verbeteren. Ik wilde zó graag dat mijn blog een succes werd, maar ik kwam simpelweg tijd en energie te kort. Waar mijn blog eerst als een hobby voelde, besefte ik dat mijn blog nu gedeeltelijk als een last voelt. Want ik wil minstens 2 artikelen per week uploaden, van goede kwaliteit en mijn blog blijven verbeteren. Daarnaast moet je jezelf bezig houden met social media en zorgen dat je gezien wordt door regelmatig op andermans artikelen te reageren. Hier gaat veel meer tijd in zitten dan ik dacht. De passie die ik in het begin voor mijn blog had is minder geworden, in plaats daarvan voelt mijn blog nu meer als iets dat ik móét doen van mezelf. Ik haal een stuk minder voldoening uit mijn blog dan in het begin. Want het kan altijd beter, en vandaag de dag zijn er zo enorm veel blogs dat je kwaliteit moet leveren, anders val je niet op.naamloos-09018010-pIk heb dus besloten om te stoppen. Bloggen vergt veel tijd en energie, en dat heb ik op dit moment niet. Ik vind het enorm jammer, maar tegelijkertijd voelt deze keuze ook goed. Ik ben al een tijd niet tevreden met mijn blog, maar steeds dacht ik dat ik het kon blijven verbeteren en meer tijd in mijn blog kon gaan steken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat dit op dit moment niet mogelijk is. Mijn blog laat ik online staan, ik verwijder het niet. Zo kunnen de 180 artikelen die ik geschreven heb terug gelezen worden. Wat ik wel ga verwijderen is: Instagram, Tumblr en Bloglovin’. Het e-mailadres van mijn blog blijft bestaan, mocht iemand nog contact met me op willen nemen voor het een of ander kan dit via de mail (emmabelleza@hotmail.com).naamloos-07257576Bij dezen wil ik je op de hoogte stellen. Al weet ik niet of veel mensen, naast mijn moeder, dit artikel lezen, ik wil niet zomaar verdwijnen zonder enige uitleg. Dankjewel als je heel dit artikel hebt gelezen! Bloggers out there: succes met je blog, ik blijf uiteraard andere blogs lezen omdat mijn passie voor beauty, reizen, recepten, diy en mode niet verdwenen is. Mocht je hier ook een passie voor hebben, reageer dan even met de naam van je blog, dan ga ik je volgen! 🙂 Ik wil iedereen bedanken die tijd heeft vrijgemaakt om een kijkje te nemen op mijn blog. Dat je uit al de miljoenen blogs toch ervoor hebt gekozen om op Emma Belleza te kijken. Super bedankt!

Liefs, Emma

Geef een reactie

